fredag 7 december 2012

Kallllt !!!

Hej !
Nu är jag välan duktig...skriver två dagar på raken:)
Vilken vacker och kall morgon vi har här...solen sken från en blå himmel och det var 16,4 grader kallt, man fick nästan ont i ögonen av att titta ut, och det knarrade så där skönt under sulorna när man gick ut. Men nu är detta redan historia...molnen täcker hela himlavalvet, och det kommer lite fina snökorn.
Håll i er nu alla som känner mig, ett under har skett i natt...jag har sovit 7 timmar UTAN AVBROTT !!! Är nog åratals sen detta hände sist, så nu känner jag mig ung på nytt ;) Men allvarligt talat , tänk vilken påverkan god sömn har på vårt välbefinnande , det är mycket viktigare än vad vi förstår !!

Kl 10 i går kväll hämtade jag tre nöjda och glada kill/gubbar ( Stig var också med ) Dom hade haft en lyckad kväll med goda öl + lite annat drickbart, och gott tilltugg...Bosse var lyrisk över alla korvar han smakat på:) Kallt o slirigt var det att ge sig ut i vintermörkret, jag är ju numera ovan att köra på hala vägar så jag var allt lite harig. Sen skulle jag ju hjälpa Bosse ut på "fel" sida av bilen, tog en stund men med lite trix o fix så går allt...Roligt för gubben att komma ut lite utan mig...bara "grabbar" !!!!

I kväll ska vi ut o "ränna" igen så jag måste provköra hissen ett par ggr...det vore ju inte kul att komma hem i kalla midvinternatten och ha en hiss som inte funkar. Vad gör vi då kanske ni undrar ?? Jo, då får vi ringa räddningstjänst och be om hjälp !! Hur kul är det och hur kalla hinner vi bli innan dom kommer...nä vi får verkligen hoppas att allt funkar.

Nu mot duschen och sen ska väl snabeldraken fram och luftas,det är ju fredag gubevars...


Så här såg det ut kl 10 i dag
Mitt äldsta pynt, köptes
 på 70-talet när
vi bodde i åkershäll


Kallt på altanen
Macko ,denna fick vi av
 dig för 43 år sen som
 bröllopspresent...

Ha det bäst !!

1 kommentar:

  1. Usch vad kallt ni har, vi har bara -3 inte bra, jag vill nog ha -5-10 gr blir så rensamt då, nu har du varit duktig som skrivit i två dagar efter varann, ha en mysig kväll med god mat, kram

    SvaraRadera