måndag 10 december 2012

Nobelfest

Hej !

Inte så mycket att rapportera i dag, har haft en lugn o fridfull dag som tur är...stress är då rakt inget för mig längre:)
Man går ut och sopar av trappan med jämna mellanrum, tittar ut efter nån timma , då är det lika mycket igen. Ändå tycker jag inte att det är onödigt arbete för snön blir ju tyngre ju mer det blir...Jens tog allt så vi kom ut med bilen. Vår skottare med stora maskinen har inte varit här på ett tag, han har fullt upp på vägar och industrier...och det förstår vi så väl.
Haft måndagsfika besök förstås, han kom travande som en levande snögubbe i dag och med igenimmade glasögon...tur att han hittade till rätt hus:)
Hämtat en hög med biljetter till nyårsrevyn, det ser vi fram emot ,alltid lika kul att kolla på..vi blir sex stycken som går tillsammans i år.Tror att den hette " Kolskyffeln" i år...för er som inte vet kan jag berätta att kolskyffeln är ett STORT konstverk som fått mycket både ris och ros av kommuninvånarna ( mest ris om man ska var ärlig).
Provianterat för ca en vecka, man vet ju aldrig om man kommer ut från dag till dag. Och nu ska jag ställa mig och skala massor av potatis, Bosse har beställt kroppkakor tills i morgon...kompensation för att han fick tvinga i sig pasta i dag:)
Sen blir det väl till att sitta och frottera sig med det fina folket på Nobelfesten, ville för allt smör i Småland inte vara med där "live"...så fint kan jag nog inte uppföra mig ;)Hörde nånstans att dom inte får "bryta taffeln" på fyra (4) timmar, vad GÖR dom om det kniper och toabesök är ett måste ??? Dom får hålla sig svarade etikett-experten...inte konstigt att dom bara smuttar på vinet.
NÄHÄ nu ska jag "skale".....




Inhandlat fin skinka i dag
Tillåtet här :)



Högtidligt värre
Ha det bäst !!

1 kommentar:

  1. Om inte annat så blir man ju nödig bara av att veta att man inte får gå

    SvaraRadera