torsdag 6 december 2012

Alldeles vitt

Hej igen...
Var ett tag sen sist, jag tänker inte på att det faktiskt finns de som blir lite oroade om jag inte skriver här...man har allt en del bra goa vänner som förgyller livet. Fick bl.a ett mail i dag från en vän och barndomskamrat som saknade mig här, så nu har jag lovat att bättra mig , och kanske kludda ner nåt varje dag...det händer ju inte så mycket så lätt blir det INTE !!! Men om sanningen ska fram så vill jag inte att det ska hända så mycket, för allt som händer är ju inte alla ggr så bra!!
Just nu är vi mer insnöade än vanligt, det är ju underbart vackert ute, men det innebär alltid mer jobb och "bök" när det kommer så här mycket snö. Trots snön så har jag ABSOLUT ingen julkänsla alls i år...har förstås pyntat huset och klätt granen, men inte en enda klapp har jag köpt , och jag ska inga köpa heller...alla som har varit snälla får pengar i år :)
Blir nog jul ändå och innan man vet ordet av så är den över och förbi...och jag trivs som fisken i vatten med att slippa trängas i affärer och leta presenter  ( inte lätt barnen har ju allt numera)

Strul med hissen har vi haft igen, det hör liksom vintern till men det är skitjobbigt, och man blir lika förbannad varje gång . Jag skottar så vi kommer ut, jag paltar på oss båda två , kämpar med Bosses stövlar och så när allt är klart och vi ska ge oss iväg så är hissjäkeln helt död !!! Men nu kom en snäll kille nästan på en gång så vi kom ut på andra turen vi skulle ut på...sjukgymnastiken fick bli inställd...

I kväll ska jag vara chaufför åt Bosse och Jens, dom ska iväg på ölprovning, det ser han fram emot min ölälskande äkta hälft ;)
Jag får den så eftertraktade egentiden...nä jag skojar bara , jag har den tid jag behöver för mig själv.
Annars lunkar mitt liv på som vanligt igen efter alla turer som varit...man vet aldrig vad som väntar runt hörnet men just nu är allt bra.
Ja , just det vi har varit och tittat på en stor lght mitt i stan ( mest för skojs skull) Vi sa att får vi en WOW-känsla så fort vi kommer in så slår vi till...meeen den känslan infann sig inte, och vi sitter ju inte precis i sjön så vi väntar på nästa tillfälle.
Anette o Bengt var här när vi kom hem från visningen, och dom tyckte att vi bor fint som vi gör...och det funkar ju allt så man får nog tänka både en och två ggr....
Nu slutar jag för denna gången...ska se om jag behöver skotta lite mer...Jens tog för ca 1 timma sen, men det har kommit mycket sen dess..


Lite snö har vi allt
lille tomten som jag
 köpte i går


Gille-pepparkakor mmmm...
Min sööta lilla ängel


lyser upp i hallen

Sant...


Ha det bäst !!

4 kommentarer:

  1. Hejsan Maggis, bra att du är här igen, blir alltid lite fundersam när det går för lång tid, håller med dig om julklapparna, vi ska oxå ge pengar till dom snälla i år, dom två minsta ska få paket 3 och 5 år, igår hade vi världen oväder det vräkte ner snö och blåste, men i dag är det lugnt och tö, kan få vara -5-10gr tycker jag, ha det gott i julstöket kram

    SvaraRadera
  2. Vet att du är en trogen läsare här Ulla...och det är så roligt att du kommenterar...Fick som jag skrev ett mail från en vän ( Macko) som undrade om det hänt nåt..alla har ju inte fb så jag tänker inte på att nån kan undra...Psst..känner jag mig själv så kommer det nog att bli en o annan paket inslagen som vanligt, man vet aldrig :)

    SvaraRadera
  3. Du är som jag, litar inte på mig själv riktigt när det gäller paket, hi,hi, det är ju ändå lite spänning och mysigt att slå in paket och smyga lite, kramen

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att du vet att jag också är en trogen läsare.Ser att i de små rutorna med "följare" så är det jag, du och en till. Jag har följt dig länge nu. både här, gamla bloggen och på FB.
    Att ordna med paket slutade jag med för många år sedan eftersom fantasin tog slut och pojkarna är vuxna. Barnbarnet får en "hacka" och vad jag förstått så är han nöjd med det.
    Förstår inte hur du klarar av att sova så lite.Jag har problem åt andra
    hållet, somnar med jämna mellanrum när jag sitter i min fotölj framför dumburken, vilken är min vanligaste sysselsättning.Det är inte många program som jag klarar av att se hela då jag bara somnar utan att märka det så att jag kan motverka på något sett. Jag bara slocknar.
    Hur som helst så vill jag tillönska dig en God Jul och ett Gott Nytt. / Kerstin

    SvaraRadera