tisdag 28 juni 2011

Hå hå ja ja....

Lennart som midsommar-brud.....

Siv och Eddie...
Har haft strul med denna sida ett tag , mitt eget fel jag tryckte bort den utan att jag visste att jag gjort detta (hjärnsläpp). Men nu gör jag ett nytt försök att uppdatera lite då o då.

Midsommar har vi ju klarat av och det känns konstigt att så mycket av sommaren redan har gått, känns ju som om den bara börjat...men nu är det bara några dagar kvar av juni månad...stoppa världen jag vill hoppa av !!!!
Midsommarafton var trots kallt väder helt underbar...vi firade med riktigt goa vänner i en sommastugeidyll vid Hästsjön...ett gäng på 13 personer var vi , och dom hade ordnat så fint för att det skulle bli så bekvämt som möjligt för Bosse. Och alla ställde upp så fort han behövde hjälp med något, det var ju inte precis handikappvänligt , men med hjälp av utsträckta händer så går det mesta. Alla kvinnorna som var med jobbar inom vården och vet hur en medmänniska ska behandlas ( konstigt att det behövs utbildning för det).
Vi åt sååå god mat och sen hade Kerstin (värdinnan) gjort en underbar jordgubbstårta , senare på kvällen grillades det ...så mycket mat på en gång är man ju inte van vid. Och jag fick ABSOLUT inte hjälpa till med nåt, jag skulle bara sitta och njuta av tillvaron. Alla som var med är så underbara  härliga människor som man känner sig hemma med och deras närvaro gör att både Bosse och jag mår så bra, för dom är så äkta och genuina . Tack snälla ni för att ni finns för oss, och att vi får finnas i era liv !!!!
Kvällen blev sen så lördagen var seg...men det var skönt att bara vara och gå här hemma och skrota lite...vi har det förbaskat bra egentligen,lever ett helt stressfritt liv utan några krav vi tar bara dagen som den kommer och njuter av varje stund på dagen...gör precis det vi vill och struntar i det vi inte vill.
Nu är det redan tisdag och i dag fyller våran prinsessa Vendela hela 10 år, den lilla söta skruttan har ju blivit stora damen alldeles för fort...har ju t.o.m pojkvän nu har jag hört på ryktets väg ....STORT GRATTIS lilla gumman, på lördag kommer vi med presenter till dig

Nu är det sommarvärme på riktigt så i dag ska jag bara lata mig...jobbade hela eftemiddagen i går ute i trädgården...rensade , planterade om i vissa krukor och "städade" trädgården ordentligt...så nu blir det solsängen som gäller hela långa dagen. Bosse mår som tur är riktigt bra i solen, han uppsöker skugga då o då och dricker mycket så han klarar sig förvånansvärt bra...alla MS:are brukar ju ha det jobbigt med värme....nä, nu flyr jag ut i solen BYE BYE....
Ha det bäst !!!

En del man har sällskap
med på livets stig måste
man ibland låta gå vidare
på nya stigar.
Man tackar för sig
och tar avsked.

En del av dom önskar man
skall komma fram till en solig
glänta.
Och en del önskar man fan att
dom ska bli uppätna av
en björn....

2 kommentarer:

  1. Hej fina fina Maggis =)
    Ja det var verkligen underbart på midsommarafton miljön är verkligen så rogivande hos Kerstin och Gunnar =)
    Det var jätte mysigt att träffa er =)
    Många härliga kramar från Tina

    SvaraRadera
  2. Hej Maggis, visst är det underbart med fina förstående vänner, och dom ska man vara rädd om, men inte konstigt att du har så fina vänner, du är ju en sån fin människa själv, jag har läst mellan raderna, nu får du och gubben ha det så skönt i sommar och njut, kramen .

    SvaraRadera