torsdag 30 juni 2011

Bosse i träningstagen...2 km cyklar han

Kul skylt i korridoren på rehab...

Mina fina pioner...

Sommaroasen...mmmm...

Bosse vevar upp parasollen, jag undrade hur han bar sig åt så han fick visa



Lika härligt väder i dag också,man njuter i fulla drag och det kan inte bli mycket bättre än så här, enda nackdelaen är att man inte får så mycket vettigt gjort...men men det kommer regniga dagar då man kan vara "duktig". Tog ju en runda på stan i går , höll på att dåna i värmen, inne på lindex började jag bli snurrig och mådde illa, det var riktigt otäckt, men så tog jag mig till Leifs "korvmoj" och köpte nåt att dricka, och det hjälpte som tur var....men jäkla vad rädd jag blev,tänkte att nu är det dags igen !!!

Letade sen en present till Vendela, hon hade bl.a önskat sig en ny plånbok men det var lögn att hitta i denna stad, ska det vara så svårt att ha flickplånböcker i sortimentet ???Hann med en tur till vårt eminenta (not) apotek också,där är folk så irriterade för väntetiderna är mer än lovligt långa...och det händer varje gång jag är där ( och det är ofta) att man hör : Nä, tyvärr den medicinen har vi inte hemma, så den får vi beställa. Gamla människor sitter och väntar ca ½ timma för att sen gå därifrån utan sin medicin...har ju råkat ut för detta själv mer än en gång . I går gjorde nog värmen sitt , för folk var t.o.m högljutt förbannade på väntetiderna.

Handlade lite kall mat till far o mig , det smakade gott , aptit har man ju inte precis heller i värmen frukt vatten och glass står mest på menyn. På kvällen låg jag ute på min solsäng och tittade på den blåa himlen, och lyssnade på ....ingenting, det är så tyst o lungt nu i vårt kvarter , många är redan iväg på semester. Jag njöt i fulla drag av svalkan och tystnaden, härligt!!!

I dag ska vi åka till Rössbysjön , där har våra vänner Kenta o Barbro sitt sommarparadis, det blir fika vid sjökanten och bara att ha det skönt. Kenta är ju också handikappad så där är det anpassat och bra att ta sig fram, han har även en permobil att låna ut...inte dåligt. Nu ska jag fixa lite lunch, det blir tomatsoppa och färska frallor i dag.
Ha det bäst!!!

Motgången är en
förklädd vän.
Möt den med tacksamhet
för den ger dig styrka
och klokhet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar