fredag 1 juli 2011

Städdag....

Det bidde inget fika vid sjöstranden i går, värdparet hade sin bil inlämnad på verkstad och fick den inte tillbaka under dagen så dom kom inte ut till sin stuga , och samåka går ju inte då både Bosse o Kenta har anpassade bilar. 
Men en god fika stund på Skånegatan är heller inte att förakta, vi åkte alltså hem till deras villa i stan i stället, Barbro bjöd på supergod fruktsallad och glass...passade ypperligt i den tryckande värmen.


Men vi fick bryta upp lite abrubt för det mörknade på himlavalvet och regnet kom förstås, då kom jag på att jag hade alla dynor ute på altanen, hann få in dom innan det värsta regnet satte i gång. Hann också plantera lite mer i krukor, Bosse hittade en fin solros på torget som han ville ha i en kopparkruka.
Sen bara njöt jag av att det svalkan som kom och rensade upp luften lite...öpnnade alla fönster och alla dörrar stod på vid gavel.

Ska nu sätta mig och gå igenom lönerapporter, tänk att vi redan är inne i Juli månad denna sommar verkar svischa förbi med blixtens hastighet....
När detta är klart ska jag fortsätta med min fredagsstädning, men tar den med en nypa salt nuförtiden , jag städar när jag känner för det blir ju inte så mycket att ta hand om efter två vuxna.
Sen blir det en tur till Kanonaden vi vill nog ha räkor i kväll....
Ha det bäst !!!

Allt detta hysteriska
prat om ålder
var gång jag blir
ett år äldre
blir ju alla andra
det också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar