fredag 15 juli 2011

redan fredag....

Trevlig fikastund hos Lindkvistarna...

Ösregnade när vi åkte hem...
Oj då vad tiden rusar iväg, redan fredag igen och jag har slarvat med att plita ner några rader här, men det är lite stiltje på alla fronter just nu ( mer än vanligt). Vi har inte kunnat njuta av nån direkt sommarvärme de senaste dagarna, så det har blivit mycket tid inomhus, och därmed har man ju fått lite annat gjort. Inget ont som inte har nåt gott med sig.
 I tisdags var vi hos bekanta på landet, kunde sitta ute som tur var för där kommer ju Bosse inte in med rullisen. Vi hade en mycket trevlig eftermiddag, deras son med fam. kom också dit, han hade en liten charmig kille på 8 månader...lille Linus. Bosse sa när vi åkte hem att han inte haft så här trevligt på länge, han gillar att prata gamla minnen och vi har mycket minnen ihop med denna familj. Vi har tillbringat många somrar tillsammans, mest på Öland eller i Skåne...det var tider det, och kul har vi haft !!!

Innan vi åkte dit var jag och handlade två blombuketter till en väninna och hennes mamma som behöver lite uppmuntran just nu. Det är så lite man kan göra för en medmänniska, men visa att man bryr sig det kan alla göra och ofta behövs det inte mer än så.
Tänk vad värdefullt det var att få ett brev eller ett telefonsamtal förra sommaren och sommaren dessförinnan när vi hade det som jobbigast, då fanns denna väninna där för mig med sina samtal.

Onsdagen hade vi besök på förmiddagen, Gunilla kom och gjorde mig fin i håret och lagom till kaffet kom Jens....nä nu ljuger jag visst lite han fick ju fixa fikat. Jag hade bakat tuppkaka, det måste finnas när Gunilla kommer...
En tur till staden för att inhandla dagens dos av jordgubbar stod sen på agendan, det gäller att äta av dom så länge man kan.

I går torsdag så gick förmiddagen åt till att baka bullar till lilla mamma, hon brukar gilla mina smörbullar så det gjorde jag en omgång till henne. Sen åkte vi till Forserum och väckte dom i sin eftermiddagslur, hon kunde inte lura oss och säga att hon inte sov för hon var randig efter kudden på ena kinden , hahaaa.....
Fikade och tillbringade eftermiddagen hos dom förstås. När vi åkte hem så var himlens alla portar öppna , Bosse blev som en dränkt katt innan vi kom in i huset....så resten av denna dag blev vi vid TV:n och såg en spännande film.

Nu är Lennart här och klipper våra häckar, och strax vill han ha rast och en kopp kaffe...tack gode gud för den mannen, han är värd sin vikt i guld. Och han inger hopp om att goda människor finns .....

Ha det bäst !!!

En del gnäller alltid över
att rosor har taggar.
Jag är tacksam
att taggar har rosor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar