lördag 30 juli 2011

Snart så....

Ett part yatzy är ju aldrig fel...

Mor o far är mätta o goa...

Sen turistade vi lite efter maten...

En liten del av buffén

På väg in till Halmstad, Theo´s favorit är Eric Saade...därav hatten ( tror jag)...
Lördag förmiddag och jag sitter här och funderar lite, Bosse vill bara ta det lungt i dag, så då får det bli så. Och inte mig emot , man vill ju helst vara inne en sån här gråtrist dag,
Sen har vi ju varit på ett par utflykter sen sist, allt sånt tar lite på hans krafter, men efter ett par dagars vila så är allt som vanligt igen.

Och snart så ska ju medelhavsvärmen komma hit, då ska vi njuta av de sista skälvande dagarna av denna sommar, ute från morgon till kväll och bara ta vara på dagarna...

I onsdags var vi i Gränna och åt en god räkbuffé, vi tog med oss far o mor och bjöd dom på denna delikatess, trodde att han skulle äta för två, men han petade mest i maten.Och räkor som han älskar tog han bara en handfull...mamma därmot lät sig väl smaka av laxen och räkorna m. tillbehör. Vi besökte även ett polkagristillverkningsställe ( långt ord) och en del gotter fick följa med hem, brända mandlar ville Bosse ha förstås hans favoritgodis.

På torsdagen gav vi oss iväg till Halmstad , fast inte jättetidigt...tidiga morgnar kan vi inte stava till ens, däremot sena kvällar det är vår melodi...
Malena och de två minsta barnen var där och campade på Hagön, vårt favoritställe då vi hade husvagn ( näst efter Ekerum på Öland förstås).
Det blev kram o pusskalas när vi träffades , är ju ett tag sen sist, Vendela och jag spelade yatzy en stund och sen drog vi in till city. Där var det massor av folk och vi fick leta en stund efter handikappsplats att ställa bilen på.

När vi steg ur bilen så kom Vendela på att hon glömt att ta på sig skor, så det första vu fick göra var att uppsöka en skoaffär och köpa ett par till henne. Och då ville förstås Theo också ha ett par nya (och Malena)...sen trängdes vi med allt folk en stund. Åt på Mc Donalds såklart, barnen var ju med och det ville dom och faktiskt morfar också...satt ute och fick ett par regnstänk i skallen så vi avslutade snabbt stadsbesöket.

Stannade till vid Euro-stop , Malena skulle köpa jordgubbar och glass till eftermiddagsfikat, och Bosse behövde uppsöka toa. Jag följde med honom in såklart, de handikappsanpassade toaletterna är inte anpassade efter allas behov . Ställde min handväska på handfatet, för på golvet gick inte att ställa den (smutsigt), vattenkranen gick igång av en censor och den sprutade en stråle rakt ner i min handväska...och förstås i facket som min mobil låg i. Den stendog direkt, helt vattenskadad blev den.
En bit bort stod ett gäng ungdomar och sålde mobiler, en trevlig kille kollade min mobil...och visade hur kass den blivit. Och vips hade jag köpt mig en ny av honom !!!! Till Vendelas stora sorg var dom rosa mobilerna slut, hon tyckte att mormor skulle ha en rosa.....

I dag sitter jag som sagt och funderar lite, har fått myror i skallen och undrar hur folk tänker i vissa situationer....Bosse säger till mig : Har du inte lärt dig nåt alls genom åren, världen är inte alltid vacker och alla människor är inte snälla och goda...du borde ha upptäckt detta nu!!!

Nä , bort dumma tankar, tänk positivt och på allt som är bra...
Ha det bäst !!!

Det är inte skalet på nöten
som är mest intressant.
Det är innehållet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar