onsdag 27 juli 2011

Läääängesen...

Piren i Jkpg i inte allför vackert väder

Vår fina stockros i full blom

Lennart dammsuger gräsmattan ??? Vadå gör inte alla det???

Fina goa Oliver på 16-årsdagen

Hans mormor hade bakat supergod tårta
Tänkte att jag skulle plita ner några rader här i alla hast,det har ju gått ett tag sen sist. Har väl inte hänt så särskilt mycket att meddela här...men jag vet ju att en del har synpunkter på att jag inte " hör av mig " här. Men jag lever och dagrana rullar på i maklig ( härlig) takt...
Jens m. familj har tillbringat en vecka i Spanien, så Lennart har jobbat lite extra timmar...här har målats garagedörrar och skrapats stuprännor bl.a. Det är lite att hålla efter i ett gammalt hus ( byggt 1964).
Malena är i Halmstad och semestrar, henne ska vi besöka i morgon...längtar efter dom !!

Min vän Ing-Marie kom hit , hon var sugen på att spela kort och även Jonna ville vara med på ett parti Gin-Rummy...jag tänker inte tala om här vem som vann !!!
Bjöd förstås även damerna på lite mat , det blev pasta och god köttfärssås...

Sen har Bosse och jag varit på Piren i Jkpg och ätit en god lunch, attan vad folk det är som strosar där och uteställena är fulla av hungriga människor. Sen gick vi en runda nere på stan i stället för att bara åka till A6 köpcenter...går ju bra med rullisen på sommaren. Handlade lite på Indiska bl,a en mintgrön tunika...hör o häpna jag hoppade över svart denna gången !!! Inhandlade även Olivers present på Media Markt...avslutade denna dagen med lite fika hos far o mor...

Så fort Jens familj kom hem så firade vi Oliver som fyllt 16 år...det blev grillfest med massor av gott på bordet, och födelsedags-barnet var med nästan hela kvällen...men sen drog kompisarna i honom förstås, och så ska det ju vara.

Kommer ju inte ihåg alla dagar som gått , men i går kommer jag väl ihåg , då hade vi Barbro o Kenta + Barbros syster här hela eftermiddagen...vilka underbara människor , såna man blir glad av att umgås med. Jag hade gjort en cheesecake som dom tycktes gilla, och till den hade vi säsongens sista jordgubbar för nu var dom inte goda längre...torra och suuuura !!!

Jag fick mycket beröm för min trädgård, och jag sög åt mig för nu var den verkligen i all sin prakt och jag har jobbat hårt med den...man får väl bli glad av lite beröm utan att det luktar illa ???

I dag ska vi ta far o mor med oss till Hamnkrogen i Gränna, där ska vi bjuda dom på deras goda räkbuffé, hoppas att dom blir glada av det. Så nu får detta fina väder hålla i sig hela långa dagen och kvällen...

Sen måste jag ta upp det hemska som hänt i Norge, att det kan bo så mycket ondska i en enda människa, stackars stackars alla som mist sina anhöriga p.g.a denna galning. Jag har svårt att se allt som visas om detta på TV, far illa när jag tänker på dom stackarna som försökte att komma undan hans kulor men misslyckades.....
Var rädda om varandra, vi vet inte hur länge vi får rå om varandra.....

Ha det bäst!!

Jorden kan du inte göra om
Stilla din häftiga själ.
Endast en sak kan du göra
en annan människa väl.
Men detta är redan så mycket
att själva stjärnorna ler.
En hungrande människa mindre
betyder en broder mer...
                                                    Stig Dagerman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar