onsdag 6 juli 2011

Energistinn...


Byggare Bob i farten...

Ute på härlig promenad...

Gubben gillar att fota...


Egenodlad gurka.....
Vågar knappt tänka tanken än mindre yppa orden, men just nu mår jag så himla bra, och allt som jag bara suckat åt att behöva göra tidigare gör jag nu med ett leende på läpparna ( Nåja). Men grejen är ju att känslan av att ORKA är så ljuv, och att inte precis allting tar emot. Nu är jag ju fullt medveten om att jag får hushålla lite med den energin som infunnit sig för annars tar jag nog slut igen fortare än kvickt.Men det är ju så härligt att klara av det man inte ens orkade tänka på tidigare...men jag gör allt i min egen takt, utan stress och tvång.

Var en sväng till Eksjö och handlade i går..himla trevlig stad vi har inpå knutarna....deras fina Willys fick ett besök av oss och nu är förråden fyllda för en vecka framåt.
Sen blev det en favorit i repris , alltså ett "kärt" besök på stadens apotek, skulle hämta ut redan förbeställd medicin...gick ganska fort i dag. Gick in och tog en nummerlapp gick ut igen och handlade jordgubbar på torget, sprang på en gammal bekant , pratade bort en stund...gick sen tillbaka och då var det bara 11 före mig. Så det tog bara ca 45 minuter i dag !!!

Tog en härlig kvällspromenad i solsken, Bosse hängde på med sin moppe förstås...träffade våra nya "grannar" Kevin och hans flickvän + två underbart söta små valpar...oj oj vilka små ulltottar dom var ( Valparna alltså)

Kvällen var ju härlig så vi blev kvar ute en lång stund, alltid hittar man nåt att fixa med ute i trädgården, sen åt vi jordgubbar. Men jag måste gnälla lite för nu var det andra gången som Axlarps annars så goda gubbar smakade nästan som om dom hade jäst lite...USCH dom var INTE goda alls, absolut inte värda sina 40:- / litern.

Nu puttrar det en gryta med dillkött på spisen, sprider härliga dofter i mitt kök, har också bytt lakan och tvättat och sen ska det bli en eftermiddag på knä utomhus...nä jag ska inte tillbe Allah ,,jag ska bara rensa mina land. Och sen blir det Nikeskorna på och stavarna i nävarna och ut på en runda...nu jäklar är tanten på G igen.
Ha det bäst !!!

Vi behöver inte
alltid prata
din förståelse finns
ändå där för mig.
Låter mig få bara vara
och ger mig
en kram när jag vill....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar