måndag 4 juli 2011

Glatt besked...


Dagens söta födelsedagsbarn...

Theo och en av alla hans tjejer, sååå goa ungar...

Bröderna väntar tålmodigt på tårtan....

Dagens rätt....
Fick ett trevligt, nä ett mycket trevligt telefonsamtal nu på morgonkvisten, det var "min" sköterska från endokrin som ringde och berättade att jag svarat jättebra på tillväxthormonsprutorna som jag nu tagit i lite över 1 månad.Och att det gett så bra resultat på så kort tid ger ju signaler om att det ska bli ännu bättre...mitt värde låg runt 60 innan sprutorna och nu var det redan uppe i ca 120....det "normala " är upp till ca 225 tror jag att hon sa....Så nu är jag glad som en lärka.

Så har vi avverkat en helg också, det går undan i svängarna vill jag lova, lördagen tillbringades i Gtbg, Bosse kör hela vägen utan att be nån annan ta över en enda gång, han blir inte ens trött när han sitter vid ratten...kan köra hur långt som helst säger han.
Vi kom iväg lite senare än vi brukar...mitt fel för jag sov för länge på morgonen, men jag hade en skitnatt och sov nästan inget före kl 4 (hopplöst).
När vi kom fram blev det puss/ kramkalas och sen ett riktigt 10-årskalas för söta Vendela, hon blev glad för alla presenter vi köpt...men bäst var nog en samlings-dvd som Malena fixat från oss(hänger inte med riktigt i den världen längre) 13 timmars tittning har hon nu framför sig.
Vi blev bjudna på grillfest med allt möjligt gott på bordet , och sen hemmagjord princesstårta som var superb...efter det var vi nöjda och belåtna vill jag lova.
Innan vi styrde kosan hemåt så körde vi Malena till en kompis som fyllde år och hade tjejfest...hon bodde mitt i smeten utanför Liseberg och där var trafik som inte var av denna världen, men vi lyckades ta oss därifrån utan lots !!!

På hemvägen chockade Bosse mig lite, han gjorde "en Oliver" och ville stanna på Mc Donalds , det har väl aldrig hänt att han handlat där frivilligt. Men det började bli sent och jag hade inte mycket hemma att erbjuda,jag åt dock bara den allra minsta lilla hamburgare dom hade att erbjuda....

I går söndag var det inte så mycket som stod på programmet...vi tog dan som den kom och slappade som man ju ska på "vilodagen". Förmiddagen tillbringade vi på varsitt håll...men sen sågs vi till lunchen , (lax i dag) och vi satt ute och åt det var ingen sol men behagligt ändå.

Senare på e.m så tog jag stavarna och gick en lång runda i rask takt,och för första gången på länge så blev jag inte trött och andfådd....jag var så glad att känna krafter som kom tillbaka äntligen ( sprutornas förtjänst)Nu kanske livet återvänder så smått som det var innan allt skit hände...man kan ju alltid hoppas !!

Jens, Jessica, Jonna och hennes pojkvän kom sen på lite fika, vi satt förstås på altanen , och dom lät sig väl smaka av mina bullar,det är riktigt roligt att se hur uppskattade hembakta bullar är ;-)).

En spännande thriller fick sen avsluta söndagen i detta hus, och vi la oss riktigt tidigt, redan kl ½ 12 ville Bosse i säng, och hos oss är det väldigt tidigt
Ha det bäst !!

Skriv kritik i sand
rista beröm i sten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar