onsdag 12 september 2012

Blank dag

Hej !
Att läsa av rubriken så har vi inte så mycket på agendan i dag, det vågar man knappt skriva i dessa tider, då det verkar vara en tävlan om vem som har det mest fullspäckade programmet.
Men våra dagar bestämmer Bosses ork och vad han vill och i dag ville han bara vara och ta det lungt ( inte mig emot).

Skulle behöva krypa runt lite ute i mina land, men knäna är fortfarande ömma och lite blåslagna , så en dag till avstår jag från denna övning.Ska nog ta in lite äpplen och göra en paj i alla fall...den går säkert ner.

I går gjorde jag stan ( den är inte stor så det gick fort) Siv var med en stund, men sen ville ett barnbarn ha lite mat, så mormor Siv ställde upp :)) Men det var faktiskt mysigt att strosa själv, och göra dom affärerna jag ville utan att ta hänsyn till nån annan...vi brukar ju annars vara flera som går tillsammans. Hittade nu äntligen tofflorna + lite annat smått o gott.
Himlens alla portar öppnade sig, och nån paraply hade jag ju inte , den låg i bilen och bilen hade Jens...så jag fick ta skydd inne på Konsum :))Småsprang sen till stället där Bosse var på medlemsmöte, där fick vi assistenter en god fika.

Pratade med en mycket trevlig tjej som utöver sitt assistentjobb har en cateringfirma, vilken ork och energi vissa har....bra att ha henne i åtanke nästa gång man ska ställa till med kalas, värt att pröva i alla fall. Men som sagt trevlig var hon och vi pratade som vi känt varandra länge,kul med såna möten.

Synd att inte alla ens försöker att vara trevliga och tillmötesgående,varför väljer en del att medvetet vara otrevliga och utöva lite konstigt maktmissbruk ?? Detta är ingen som nån av er mina kära vänner känner till, men jag har stött på denna människa då o då genom åren, och personen i fråga får mig alltid att känna mig illa till mods p.g.a sitt sätt att vara. Varför går man in för att helt enkelt vara så otrevlig som möjligt, när det är så mycket enklare att vara motsatsen. Jag vet att alla kan ha en dålig dag, men inte är väl alla dagar dåliga, och jag har aldrig sett ett snällt drag hos denna person. Måste ta en jäkla massa energi att vara så bitter och rent ut sagt elak mot sina medmänniskor...Usch måtte det dröja innan våra vägar korsas igen !!

Nu ska jag förbereda lunchen, i dag blir det extra stora pannbiffar ( vi orkar bara en var) och till det har jag stark sås med både chili och sambal oelek i...så det går åt mycket vatten också heheeee.....
Tofflor och kul T-shirt

Mysdress att ha på sjukhuset

Vy från mitt köksfönster efter skyfallet

Ha det bäst !!

4 kommentarer:

  1. Anonym9/12/2012

    Hej Maggis! Så fin din blogg är.Har inte varit in här på massor av månader,roligt att kunna läsa lite om era dagar.Fin vy från ditt köksfönster, ser att ni också har lite som blommar ännu.Jag känner av hösten i den höga luften.Ha det gott fina Maggis!!
    Ing-Marie Myran Nordin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ing-Marie
      Kul att få en kommentar här, vet att ni är en handfull som läser...och jag är själv dålig på att kommentera, så TACK för att du skrev en rad.
      Ha det gott du också goa "Myran"....

      Radera
  2. Halloj, du hittade allt lite på din runda igår, otur med regnet, men så har det ju varit hela sommaren, man har inte vågat ge sig iväg nått långt utan paraply, idag har jag varit ut en sväng, blir mest garn ha,ha, fast hittade billig svensk fin köttfärs på coop 49,90 kg så nu blir det att laga mat och frysa in, tycker det är så trevligt att titta in på din sida, du är så duktig, ha det så gott, och mumsa på äppelpajen, kramen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulla
      Gott att ha lite i frysen,lika bra att göra mycket när man ändåhåller på.
      Klart att du lilla stick-Fia handlade garn ....hahaa vad annars.Nu blir det väl åtgång på garn framåt hösten. Kram ...

      Radera