måndag 10 september 2012

Gokväll !!

Vilken ljuvelig dag vi haft, så varmt o skönt och solen som lett åt oss hela dagen...kan man annat än njuta av livet då. Enda smolket i bägaren är att jag har gått som i dvala efter en riktig skitnatt...när alla dumma tankar far omkring i min skalle så går det bara inte att somna.

Men efter att jag hjälpt Bosse tillrätta vid 7-tiden ( somnade vid ca ½5) så var det jag som la mig två timmar och somnade som ett litet barn...sen var jag som ny igen :))

Fixade havregrynsgröt-frukost till oss, sen en kanna kaffe på det så var jag redo att möta denna dag.
Bakade två tigerkakor, fast dom liknade mest chokladkakaor , hade i lite väl mycket kakao.men dom var goda det är huvudsaken.
Sen var det duschdags ( tar en stund) och så åt vi lite igen...enkelt som attan , bara rester från i går ....alltså oxrulader som var lika goda i dag.
Stack sen iväg på utflykt, tog med oss en av kakorna och tänkte våldgästa ett par vänner, som förstås inte var hemma !! Typiskt för dom får vi hälsa på när vi kan sitta ute...Bosse kommer inte in där.

Åkte på grusvägar ute på landet,det är rofyllt och vackert och roligt att se såna trakter man inte sett sen barnsben...hamnade i Forserum tänkte besöka far o mor, men även där var det tomt på människor. Så vi tog våran förbaskade tigerkaka och stack hem o fikade.
Hade köpt mig en fin orkide med kruka...den + kakan hade jag i famnen när jag klev ur bilen, vad hände då ? Jo, jag dök på alla fyra och slog upp båda knäna..gjorde så jäkla ont så jag började faktiskt att gråta ( gamla människan ) Men jag tyckte så synd om mig själv....fast jag räddade både kakan och blomman, det var ett konststycke !!!!
Nu ska jag försöka att dammsuga lite + vattna sen tar jag kväll.

En blomma unnade jag mig...


Hit gick färden i dag...
Ha det bäst !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar