lördag 8 september 2012

Marknad

Så har ännu ett par dagar gått sen sist, är väldigt dålig på att uppdatera här...erkänner på en gång, skriver bara lite då jag känner för det, och så ska det ju vara.
Redan lördag igen , och nu tycker jag att tiden skenar på fortare än vanligt...vill både stoppa den och skynda på den egentligen!

I torsdags så gjorde vi nåt vi aldrig gjort tidigare, vi stack iväg på Adelövs marknad ihop med vännen Ing-Marie, och tur var det att hon följde med för denna backe upp till marknadsplatsen var inte så lätt att ta sig upp i. Vi fick putta på rullisen båda två.

Och herreminje vad människor det var på denna marknad, och knallar ca 450 st. sa nån....var alltså inte så lätt att ta sig fram det var stopp både här o där. Vi sprang på hur många bekanta som helst bl.a min bror och Gunilla...dom hade varit där sen tidig förmiddag.
Vi tyckte alla tre att det var riktigt roligt att se detta spektakel så vi kommer nog att åka dit fler gånger, och shoppade gjorde vi också så det stod härliga till ( mest Ing-Marie , hon kan det där ).

Tog vägen över Jkpg hem, blev ett besök på A6 , där fikade vi på god äppelpaj m. vaniljsås...handlade den där mysdressen jag varit ute efter också, letade tofflor men hittade inga !!
Ing-Marie försvann ett ögonblick, och kom sen kånkades på en STOR lek/klätterställning till sin lille katt....hon såg för härlig ut :))
Tog kort på henne men hon fastnade inte på bild, synd det för det var en syn för gudar...
Det kändes i benen på kvällen att dom fått pinna på i ca 5 timmar...så i går blev det bara den vanliga 1-timmars promenaden.

Lördag till trots, nu ska jag ta lite städning + stryka min tvätt...sen blir det en runda med stavarna igen..vill ha upp flåset ordentligt inför OP.
Bosses arbetsplats en gång i tiden

Lite färdkost i form av brända mandlar

Fint nyrenorverat i Runneryd

Trångt på marknaden


30 sekunder innan jag somnade...
Ha det bäst !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar