torsdag 13 september 2012

Sunny day...

Ännu en underbart vacker höstdag har vi fått njuta av, och vi har varit ute i timmar, det gäller att ta vara på varenda sekund innan höst/vinter infinner sig,vis av erfarenhet vet vi ju hur mycket inomhustimmar der blir då.
Fixade klart allt här i huset, sen stack vi till stadens torg, dom första vi sprang på där var goda vännerna Anette o Bengt. Blev en lång pratstund med dom förstås...Anette och jag kollade på snygga gardiner, vilket gubbarna tyckte var alldeles onödigt " För dom gamla var inte utslitna än"...vad roliga dom var då !!! Tror inte karlar förstår vårt behov av att förnya lite då o då...

Ing-Britt och Marianne kom också och snackade lite, ja man kan säga att vi löste mycket av världens problem, konstigt att vi små människor vet hur allt ska vara ;-))

Före
Efter
nystädat kylskåp
En liten mini orkide
 fick följa med hem



Inhandlade lite fint till
 svärföräldrarnas grav
  


Sen drog vi  vidare , nytt batteri till garagets fjärrkontroll var vi tvugna att ha, tänk vad bortskämd man har blivit orkar inte ens gå ut och öppna porten manuellt. Nä jag skojar bara, vår port går inte att öppna manuellt sen vi fick öppnare insatt.

När frukt o grönt var inhandlat så åkte vi till skogskyrkogården, det var dags att plantera lite fint på svärförädrarnas grav.

Sen drog vi till Willys,där fick jag ett "spel" på en kvinna som snott en av två handikappsparkeringar utan att ha nåt tillstånd...jag såg när hon på snabba fullt friska ben gick till bilen , då jag påpekade att för att stå där krävs ett tillstånd !!! Det har jag hemma sa hon då...och lögnare stod skrivet över hela ansiktet på henne. Jag förklarade lungt o sansat ( Ja jag var förvånad själv över mitt lugn) att de här platserna är bredare för att vi som ska lasta ur en rullstol ska ha svängrum. PANG !! där smällde hon igen dörren, blängde på mig och stack iväg????
Pratade med en av de trevliga anställda som sa att detta är ett stort problem för dom, och dom säger till alla som dom upptäcker. En hade svarat honom att det var fel färg på skylten för handikappparkering (orange) Den ska vara blå annars bryr han sig inte ??? Ja du milde..det finns folk till allting.




Ha det bäst!

Dags att åka hem och få lite i magen, medans potatis kokade så städade jag ur kylskåpet, skitgöra men gott när det är gjort....Nu är man mätt o belåten fattas bara en kopp kaffe så det får det bli nu !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar