tisdag 20 september 2011

Härliga höst

Hela familjen samlad. 






Dagens kaka en cocos-kladd kaka
Hej där !!

Sitter just nu och lyssnar på Dregen och Pernilla som sjunger " Jag och min far " Det är en så vacker sång att man blir alldeles tårögd....tänk vad musik kan påverka vårt sinne ändå. Här lyssnas det på musik från morgon till kväll  , dock av lite olika sort , beroende på vilket rum man vistas i....vi har inte riktigt samma smak där gubben och jag !!

Så har ju hösten verkligen gjort sitt intrång, och inte mig emot, älskar denna årstid då allt lugnar ner sig lite.Ja, jag vet jag är lite konstig av mig....men det bjuder jag på.

Vad bjuder då denna dag på...jo jag har bakat en kaka, strax ska vi äta kycklinggryta ,sen ska det handlas hem lite mat , förråden gapar tomma nu.

Har ju slarvat igen med att uppdatera här, men ibland känner jag bara inte för det och då skiter jag i det...jag gör bara det jag vill numera, det är ett stort privilegium. Men jag har inget dåligt samvete för det, vi har så mycket på minus-sidan , så nåt på plus-kontot ska väl även vi ha !!

Vi har varit samlade alla sex syskonen och firat mor och fars  60-åriga bröllopsdag,det är inte vanligt att vi träffas all på en gång så vi passade på att ta ett gruppfoto när det nu för en gångs skull inträffade. Mamma var så glad att ha oss alla samlade (pappa med förstås). Vi var på Torpön i Sommen och åt en god måltid tillsammans....där var så vackert. Vi åkte på vägar vi aldrig sett förut...

Nu ska här fixas lite mat så jag måste sluta ....
Ha det bäst !!!

Bygg broar i stället för tunnlar
ljus i stället för mörker.
Fri sikt i stället för buskage.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar