tisdag 27 september 2011

Härliga höst...

Fint i hallen ner....
Fina foton på Bosses föräldrar...så söta i sin ungdom...

Nu som först blommar min änglatrumpet

Trappan klar....
Vilka dagar vi har haft, så underbart väder ...bäst att passa på att njuta medans det varar. I går "höstade " jag lite ute , är snart klar med allt...har bara två fönsterlådor kvar , men än är det lite liv i mina tulpanpelargoner så dom får vara med ett tag till.
Gav oss iväg för lite veckohandling, 5 kassar bar jag in (är vi verkligen 2 pers. i detta hushåll )??Men nu är det laddat med mat så jag slipper springa och "smådutta"...är övertygad om att vi tjänar en del på detta.

Gjorde sen 2 kålpuddingar och ca 5 liter köttfärssoppa + att jag fixade lax till middag.

Målaren var och gjorde klart den sista strykningen på trappan, och när det torkat så var jag snabb att "piffa" till det. Vi är nu helnöjda , det blev så ljust och framförallt så försvann alla hål efter den gamla hissen så det ser fräscht ut. Kan inte sluta titta på den fina hallen, jag är glad !!!

I dag har jag haft en ganska loj dag, inte många knop har det blivit...men det har jag absolut inte ett skit dåligt samvete för. Alla behöver såna dagar , även jag.
Eftermiddagen har Barbro och jag tillbringat i olika affärer + en god fika på Thimons...men det var inget som ville följa med mig hem ( bara min ampull till sprutorna) så jag kom billigt undan . Men jag fick stålsätta mig inne på Textilhuset , attan vad mycket fint de har där, har sett ut nya köksgardiner som jag bara SKA ha !!! Sen såg jag en fin lykta som jag också bara SKA ha...men den var stor och ingen bil hade vi så den tar vi senare.

Nu har jag gjort två söta tavlor som jag ska spika upp, hittade så fina foton på Bosses lilla mamma, min söta snälla svärmor + ett på henne och Bosses pappa. Så nu ska jag spika upp dom i hallen, där ska dom hänga och välkomna alla hit till oss .

Ha det bäst !!!

Du gjorde inga dramatiska gester,
gav inga föreläsningar
du bjöd bara på kaffe
med en kaka till...
TACK.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar