söndag 25 september 2011

Rikets andra stad....

Innan avresan hem....

Äter på IKEA
Hej mina vänner !!

I dag skiner solen så snällt på oss , och strax ska jag ge mig ut och pyssla lite i trädgården, men först har jag en del att stå i inne .

I går gav vi oss iväg till Gtbg för att shoppa loss ihop med dottern, men resan kunde startat bättre för när vi åkt några mil fick vi vända. Varför då ??? Jo revisorn här i huset ( läs Bosse) hade glömt att föra över pengar till mitt shopping-konto. Det hade varit ljusblått att komma hela vägen med lite småpengar på fickan....det var alltså bara att vända om !!! Då var denna madam inte så glad kan jag meddela...eller som Theo sa : Lite upprörd !!

Men allt löser ju sig alltid , men jag tyckte att vi förlorade så mycket tid. Annars gick resan bra...och Malenas lght var bra, hiss och allt så barnen var så glada att morfar kunde se deras rum...det har han ju inte kunnat innan då dom låg på övervåningen i huset.Bra område utan en massa bilar, bara en balkong på 4:e våningen som gjorde att mormor fick hjärtsnörp !!!

Efter kramar o pusskalas och fika så åkte alla utom Hannes till IKEA ( han ville hellre vara med kompisar, konstigt va?)
Där var visst halva Gtbg,himmel o pannkaka så mycket folk...så många människor ser vi inte på en månad i vanliga fall. Men jag upplevde trots det ingen trängsel eller köer , vi fick t.o.m ett bord smidigt på IKEA:s restaurang. Sen handlades det, gardinstänger, gardiner , kuddar, överkast, skålar och pryttlar i all oändlighet...bilen var fullpackad när vi var nöjda. Nåja nöjda var vi väl inte , men vi fick inte plats med mer.

Sen möblerade vi om hela vardagsrummet, och när allt var klart och jättefint så kom Malena på att inga sladdar fanns till TV:n och modemet som nu fått en annan plats i rummet. Så det var bara att släpa tillbaka allt igen...men bara tillfälligt, när sladdar är inköpta så ska hon dra tillbaka allt igen PUUUSSSTT !!!

Vi skrattade gott åt Theo när vi klädde på oss ytterkläderna och skulle åka hem....han var redan klar och väntade på oss, och i brist på annan sysselsättning så petade han sig lite i näsan. Men Theo vad sysslar du med sa jag ??
- Jag letar efter matrester , svarade han....jag trodde vi skrattade på oss. Han trodde på fullt allvar att alla matrester fastnade i näsan . Den ungen har de mest otroliga kommentarerna.

Vi kom hem fram på kvällskvisten, då var det skönt att ramla ihop i fåtöljen, vi var ganska trötta båda två, man är inte 20 år längre och det känns...

Ha det bäst !!

Varför intege en liten skänk,
som att le från en spårvagnsbänk....


Nya området där Malena bor...

Till höger om detta hus ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar