lördag 1 oktober 2011

Brittsommar

HÄR TRÄNAS DET.....

TRÄNINGSLOKALEN...
Kan man vara annat än på ett strålande humör , vilka fina dagar vi har haft, vi har varit ute så mycket som möjligt...det gäller att passa på nu.

I onsdags var vi i Eksjö på ett föredrag om MS, det var en duktig neurolg som informrade om all ny forskning på området + all ny medicin som är på gång. Det var inget nytt för oss för vi söker hungrigt efter all info på nätet, så vi visste det mesta. Sen har ju Bosse den bästa av läkare som låter oss ta del av alla nya rön på tidigt stadium. Men det var ändå en givande eftermiddag, och stor uppslutning var det också...både av MS:are och av assistenter som ville veta mer.

Så i torsdags var det dags för Bosses träning igen, och även denna gång var det en positiv historia (om vi bara sluppit vänta i ca ½timma). Han gick denna gång dubbelt så mycket som förra gången, med bara sjukgymnasten som fanns vid hans sida som stöd ifall han skulle ramla. Och inget ont fick han, så nu ska vi börja så smått att gåträna hemma själva.

Blev sen en runda på torget i strålande skönt väder, jackan fick allt ligga kvar i bilen...handlade lite smått o gott sen fick apoteket"Röda näsan" ett besök också.

Eftermiddagen tillbringades ute i trädgården, det kantklipptes, kanske sista gången för i år...planterade om lite växter, sopade av och gjorde fint överallt. Sen var vi ett gäng som fikade...hade "utvecklingssamtal" med Jens o Lennart. Men det var som alltid snabbt avklarat och gick smärtfritt,inga problem på den här arbetsplatsen !!!

Fick ett abrupt uppvaknande i går morse, mjölken var varm när jag hällde den över gröten !!! Kylskåpet hade lagt av helt...Så det var bara att ge sig iväg fort som attan och införskaffa ett nytt, man kan ju för höge farao inte vara utan kylskåp. Men vi fick allt vackert vänta till kl ett , för "Götes" öppnade då som först, och vi vill handla av honom för han prutar ju för attan med sig själv.

Under tiden var jag inne på Telia-butiken och felanmälde vår fasta telefoni (jajjemän, den var också sönder).Hann också hem och plock ur allt ur kyl/frysen, och det var inte lite kan jag lova, sex kassar fulla fick jag pussla in i matkällaren + lite i frysen bl.a allt mitt äppelmos.

Sen upp till "Götes" igen, och han hade hemma precis vad vi ville ha , köpte även en ny diskmaskin , den gamla har stått trasig i ca två år. Och precis som jag trodde så prutade han med sig själv, han frågade om jag ville betala 8.000:- eller 6.600:- för kylen ??? Gissa vad jag svarade ??

Hem och åt lite , Bosse hade beställt dillstuvad potatis + isterband, det har jag inte gjort på säkert 20 år.
Fick sen besök av far o mor,så kaffehurran åkte förstås på, han berättade att han varit uppe och klättrat på garagetaket....det var väl lite dumt gjort av en som snart fyller 84 år tyckte jag, men han bara skrattade.

Senare kom en gubbe hit med vitvarorna, och Jens var med och bar in allt + installerade diskmaskinen åt oss. Det blev så bra som attan, och glad var jag nu. Dammsugare och skurhink var sen absolut nödvändigt att ta fram, för här såg ut som ett slagfält...sen plockades all mat upp igen.
Efter denna pärs så ramlade jag ihop i en hög...då var jag totalt skitslut, men jag lyckades ändå hålla mig vaken ända till kl ½ 1....

Ha det bäst !!!

Du är inte alltid fri att välja
omständigheterna i ditt liv.
Men du kan alltid välja vad
LITE OM HUR MS PÅVERKAR KROPPEN
NYA KYL/FRYSEN....
du gör av omständigheterna.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar