måndag 31 oktober 2011

Nu är det dags igen....


Bullskörden
Fina kärleksörter...
Så var det då dags igen ,för vadå ??? Jo för årets influensa-spruta...ska ta den i dag hade jag tänkt. Många är det som avstår från den numera , men jag var lite osäker så jag kontaktade "min" hjärtläkare , och där fick jag beskedet att jag absolut skulle ta den. Jag tillhör visst i allra högsta grad riskgruppen !!! KUL !!!

Som tur är så är jag ju inte alls spruträdd, längre får jag väl tillägga, det fanns en tid under skolperioden  då jag var så rädd att jag grät bara sklosköterskan knackade på vår klassrums-dörr. En riktig fegis var jag allt !!

Men i dag ska det alltså ske, tar det samtidigt som Bosse har sin sjukgymnastik, slår alltså två flugor i en smäll.

Vad har annars hänt då ? Inte så mycket precis , varit i Jkpg och storhandlat , gick o gick i ca tre timmar på A6 och fick massor av ärenden uträttade. Provade mängder av jackor , men kunde inte välja så det blev ingen , får fundera lite till för det var en som stack ut lite mer än de andra. Bosse var heller inte till så stor hjälp, han ville nog hem vi det laget.

Vita skåpet är ju oxå klart , och det blev jättefint . Bakat bullar har jag gjort, skrev det på FB och det gjorde så att hela Jens familj fick nys om det och kom hit på bullfest.

Sen har jag gjort fint på svärföräldrarnas grav, det är så vackert på kyrkogården i dessa tider.

Krattat lite löv och sopat och stått i ute i trädgården, får allt ta det lungt för det kändes i hela kroppen, men det är ju så skönt att ta i lite ibland.

I går söndag så var  vi i Jönköping igen, vi var och tittade på Jonnas handbollslag Hallby, dom vann stort över motståndarlaget 27-14 om jag minns rätt. Riktigt roligt var det ju då förstås, och smidigt att komma in i Idrottshuset var det , bra handikappsanpassat alltså. Jonna var jätteduktig som alltid.
Vi lyxade till det och tog hem mat från O`Learys....smakade gudomligt, och helt utsvultna var vi, hade ju inget ätit sen frukost , och nu var kl över 17.00.

Nu ska vi strax äta lite innan vi ger oss iväg ut på äventyr, blir en köttbit och klyft-potatis i dag.
Ha det bäst !!!

Så mycket glädje
vi kan ha av ett gammalt äppelträd!
På våren kan vi njuta av äppelblomningen.
På sommaren kan vi få skugga av trädkronan.
På hösten kan vi fröjdas åt härliga frukter
och under vintern kan vi fängslas av
grenarnas siluetter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar