onsdag 5 oktober 2011

På kurs....

Bosses rum....det duger till oss

Fina blommor från Lennart o Ann-Marie

Här är jag ganska slut och totalt genomsvettig...var tvungen att hänga på stavarna en stund, det tyckte Bosse var kul att föreviga,,, PUSSSSTTT!!!!

En liten snabbvisit igen här då...gårdagen rullade på som vanligt, jag stökade här i huset...bytte gardiner och putsade fönster på två ställen. Hos Bosse ( ja, han har ett alldeles eget rum) och i lilla TV-rummet,så nu är det höstligt där. Kändes allt lite vemodigt att plocka ner de fina vita sommargardinerna.

Sen var det träningsdags igen,i dag gick han lite illa åt gubben den där sjukgymnasten, så gången blev jobbig...men vi får hoppas att han vet vad han gör så att det blir bra i slutändan.
Vi tog förstås en god eftermiddagsfika med en kanelbulle, det var säkert flera år sen som jag åt en bulle, är ju inte så glad i kaffebröd.

Bosse var på styrelsemöte och jag umgicks med Jens, Jessica och Jonna under tiden,så det blev lite fika till . ( detta fick jag betala för under natten, många besök på hemligrummet blev det).

I dag onsdag ska jag fortsätta med mina fönster bl.a...det blir inget jobb ute nu på ett tag, alla löv får allt blåsa ner först. Så på den fronten börjar det att lugna ner sig, men vi har lite andra "inomhusprojekt" på gång.

Sen i kväll ska jag på en kurs som startar, det är en bokcirkel som Ylva Ing-Marie och jag ska börja på , några fler blir vi ju men dom andra träffar jag först i kväll. Det ska bli jättekul och intressant. Jens är"pappa-vakt" under tiden....stackaren han får stå ut med att det är hästkväll på TV. Men känner jag honom rätt så ägnar han sig nog åt att spela " Word-feud", ett gift som nästan alla ägnar sig åt numera.

Ha det bäst !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar