måndag 3 oktober 2011

Ny vecka nya möjligheter....

Hej svejs.
Tittar bara in här som hastigast, har inte så väldans mycket att rapportera i dag , söndagen gick i lugnets tecken...kände mig faktiskt lite trött efter alla dessa hostnätter som håller mig vaken( det är jag själv som hostar).Så jag var klok och lyssnade på min kropp för en gångs skull, brukar ju annars alltid suga ut de sista krafterna och rasa ihop. Man lär så länge man lever , och sent ska syndaren vakna....men bättre sent än aldrig. Se där fick jag med en hel drös av ordspråk som passade på mig.

I dag har Tjaffe varit här och fikat med Bosse, han hade mycket att berätta om sin USA-resa...t.ex hade dom sett Yoko Ono när dom åkte utanför Dakota-Building där hon visst fortfarande bor kvar. Jag hade inte tid att lyssna på hela reseskildringen, hade lite ärenden att uträtta på stan.

Det kändes som ett våtvarmt omslag att vistas ute i dag , inget behagligt väder alls.Klarade snabbt av allt jag skulle och drog sen hem igen....ville inte utsätta mig för en massa frestelser för nu har det gått lite pengar till målning och i dag fick vi fakturan på de nya vitvarorna. Den landade på 12.500:-...oj,oj,oj....men vad göra kylskåp är ju ett måste !!

Nu är kl 15.00 och jag ska ställa mig och stryka en hög,sen ska jag ta en lite lagom promenad, vi är inte riktigt överens jag och min gamla kroppastolle...får sån jäkla hosta vid minsta ansträngning så det får bli en minipromenad därför.
Ha det bäst !!!

Livet är för kort för att slarvas bort.
Älska de människor som behandlar dig väl.
Glöm, välj bort de som inte gör det.
Tro på att det finns en orsak till allt som sker.
Om du får en chans , grip tag i den med båda händerna.
Om det ändrar ditt liv så låt det ske.
Ingen har sagt att livet ska vara lätt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar