söndag 23 oktober 2011

Slöare än slö....




Hejsan !!!

Rubriken kanske inte är hela sanningen, jag har varit ofrivilligt slö nu i ca ett dygn...drabbades ju av magsjuka ( p.g.a biverkningar från olika piller som jag tar OBS !! lagliga) Så gårdagens natt och hela dag var inte särskilt kul alls, men detta är historia nu och jag spottar i nävarna och tar nya tag (igen).

Fredagen var dock ovanligt trevlig, jag hann bli klar med allt här på f.m , förutom duschen, då vi fick trevligt besök av Mats H...han hade med sig en god tosca-kaka som vi tog till fikat. Sen pratade och pratade vi i flera timmar, såna människor mår man bra av att träffa...ger ny energi på nåt mystiskt sätt.

Hann sen slänga i oss en lätt måltid, innan nästa trevliga besökare stod på trappan , det var far o mor som kom på en eftermiddags- fika. Dom hade varit i "storstaden" och handlat lite livets nödtorft. Kände mig lite dum för jag hann inte sitta och vara ttrevlig så länge, för vi skulle ju iväg på äventyr.

Var ju tvungen att se till att vi båda två blev respektabla , vi skulle till bowlinghallen med ca 60 andra och bowla och äta taco-buffé. Själva bowlingen fick vara för min del...men nån ska ju heja fram de andra och vara publik. Det var så kul att träffa alla och "tjöta" lite.

Nu har vi söndag och det verkar bli ett strålande väder, när jag är klar med alla sysslor så ska jag ta mig ut på en stärkande promenad. Måste få igång min dåliga rygg på nåt sätt..aj,aj,aj..Löven skulle behövas krattas upp, men det får vänta nån dag eller två, det är nog inte så lämpligt att ge sig på just i dag....Nähä nu ska jag dammsuga lite och tvättmaskinen snurrar på för fullt....sen väntar duschen.

Ha det bäst !!

Det högsta är ej att aldrig falla
utan att resa sig efter varje fall....

1 kommentar:

  1. Hej Maggis! Tänkte kommentera dig på min egen blogg,men just nu kommer jag visst inte in där:-(
    Det jag ville säga är att du absolut inte ska sluta blogga. Jag läser hos dig varje gång du skriver och det är jättekul att få följa dig. Jag är ju själv ganska dålig på att kommentera,men jag tror att du,precis som jag,har massor av läsare som inte vill ge sig tillkänna bara;-)Önskar dig härmed en trevlig helg och ett stort tack för din kommentar i min blogg:-) Kramar

    SvaraRadera