torsdag 20 oktober 2011

Kopp kopp...

Hej hopp och kopp kopp..

Sitter alltså här med morgonens goa kaffeslurk , utan den vete sjutton om man vaknade till liv . I dag har jag en lite mer vanlig dag än i går....säger som min kära make :" Har man mer än två saker på en dag så blir man stressad ". Ja så långt har det alltså gått. Gårdagen var hur som helst mycket trevlig, förmiddagen lunkade på som vanligt...på eftermiddagen var jag på 4 timmars kurs i arbetsledning ( nu ska de få veta att de lever de andra assistenterna ) Nä , jag skojar bara lite....har inget att klaga på , skulle inte vilja förändra något alls. Vi fick jobba i exel för att lära oss schemaläggning och att skriva tim- rapporter på datorn bl.a....en bra kurs var det , och Mia o Lena är så proffsiga på att lära ut.

Hann sen hem och säga ett par ord till gubben + fräscha till mig och byta om....sen blev jag hämtad i bil för vidare avfärd till WF-lokalen. Där hade WF:s damklubb ordnat en superfin kväll i Rosa Bandets tecken...jag, Tina , Annelie och Siv var inbjudna av Ann-Marie. Ca 60 kvinnor i olika åldrar var samlade, först åt vi en god middag med gott vin till....sen lyssnade vi på fyra kvinnor som drabbats hårt av cancer. Jag svalde många gånger under deras berättelser...vilka öden det finns därute bland våra medmänniskor, och vad starkt av dom att orka dela med sig av allt dom varit med om...gråten var nära minsann.

Träffade massor av gamla bekanta som man tappat kontakten med...men fick nu en pratstund med dom i alla fall,och vi bestämde som alltid att vi måste ses. Ett par av dom bodde vi grannar med på 70-talet då vi hade småbarn i samma ålder....man vet aldrig det kanske kan bli förnyad vänskap....

Ett stort lotteri avslutade kvällen, om jag vann nåt ??? Nä , hur skulle det sett ut,har väl aldrig haft nån tur på den fronten i hela livet. Men vissa vann både tre och fyra vinster...men jag var nöjd och glad för en rolig kväll ändå.

Skåpet som fått nya "kläder" hade fått sig en strykning till medans jag var ute och roade mig...man har det för jäkla bra egentligen. Även nymålade fina garderobsdörrar var upphängda i sovrummet....blev så fint och jag är så tacksam för all hjälp jag får.

Var hemma igen kl 11 och behövde då varva ner lite, så jag /vi tittade på några TV-program som Bosse spelat in under kvällen...blev sent alltså som vanligt.Tror att kl var över halv 2 när jag släckte, GÄÄÄÄSSSPPP !!!!

Ha det bäst !!

Fattig är inte den
som har lite.
Utan den som aldrig
får nog.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar