torsdag 6 oktober 2011

Nu är det höst på riktigt

Boken som nu ska läsas....
Sitter här och tittar ut på träden som hukar sig i vinden och regnet slår på rutan (den nyputsade), har absolut ingen lust alls att sticka ut näsan i dag , så då struntar vi i det. Blir en stillsam dag i hemmet, ska inte ens stå vid spisen...hade en burk soppa i frysen, bara att värma och så goda ostfrallor till det får duga.

En liten rapport om gårdagen kommer här...hämtade Ing-Marie , hon var med mig och pantade burkar...fick kvitto på 114:- så ni fattar att det var några st. burkar. Jag säger som Inga-Lill det är nästan lite pinsamt att stå där ocm mata in,allrahelst när det står andra bakom och väntar på sin tur.

Var också inne på Röda Korset med en knökafull säck...dom tog tacksamt emot och sa att kuddar, filtar och gardiner är lätta att avyttra. BRA !!

Vi han ta en fika innan Ylva o Marianne kom och hämtade oss för vidare färd mot Forserum....den första vi såg när vi parkerade "framme" var min lillebror som stod och kollade läget utanför kiosken. Pratade med honom en stund innan vi mötte upp med ytterligare två "tanter", vi sex ska nu ha en bokcirkel. Vi träffades för första gången men fann varandra direkt , och hade en mycket rolig kväll. Fick första boken , som vi nu har en månad på oss att läsa ut " Den röda grevinnan " skriven av Yvonne Hirdman.

Jens och Bosse satt och käkade räkmacka när jag kom hem igen...dom tyckte att jag kom tillbaks alldeles för snabbt,och Jens tyckte att jag skulle ta mig flera såna här kvällar med mina väninnor....han är gärna hos sin far under tiden. Det tål att tänkas på...men bio är ju alltid kul.

Bosse hade spelat in "Arga snickaren" som vi tittade på , men jag klarade knappt av att se hela programmet....jag var så förbannad att jag fick huvudvärk. För det första på människorna som dom hjälpte...tre vuxna som låter ett hus och en trädgård bara förfalla, två barn som knappt kan vistas varken ute eller inne p.g.a BRÅTE !!Orkar man inte av olika anledningar med att sköta ett ställe så får man väl ge upp och sälja. Nähä i stället så samlar en av dom på sig skit från golv till tak så att kåken möglar av dålig ventilation.....

Till råga på allt så fick dom ny fin tvättstuga med svindyra maskiner och fullt med annan inredning TROTS att dom ska riva allt inom ett år...för längre står inte kåken kvar. Det måste väl finnas andra mer behjärtansvärda projekt som 5:an kan ge sig på...folk som åtminstone har FÖRSÖKT själva , men kört fast. Ni som har möjlighet , kolla på reprisen om ni inte såg eländet i går kväll....USCH !!!

Ha det bäst !!! ( Nu får jag ta en panodil)

Människan har tre valmöjligheter
att handla klokt.
För det första genom eftertanke,
det mest förädlade.
För det andra genom att härma
det är det lättaste.
För det tredje genom erfarenhet,
det är det bittraste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar