måndag 17 oktober 2011

Lite uppdatering...

Skåpet som är under renorvering, nu är det grundat....


En vecka och lite mer har gått sen sist govänner, jag har väl inget annat än lathet att skylla på varför jag inte varit här .
Vi hade ett litet kalas här för Jens i måndags, det är ju smidigare att dom kommer hit, deras hus är inte det mest handikappsvänliga att komma in i...det går men det är inte lätt.  Han bjöd på god smörgåstårta bl.a och den gick ner vill jag lova.
Annars har veckan gått till att göra det nästan sista ute, nu är det bara lite lövkrattning kvar,sen får trädgården gå till vila för i år.
Bosse har varit hos sjukgymnast , och det går bättre och bättre med hans träning...vem hade kunnat ana det ??
Vi sprang över torget som hastigast i torsdags, det var kallt om örona så vi fick köpa mössa och vantar till gubben. Så när vi kom hem smakade det bra med rykande het soppa , goda grova bullar och superstark ost.

På fredagen bjöd jag hit far o mor på middag, det blev rotmos som dom båda äter med god aptit..skickade med resterna hem så har dom till en måltid till.
Det har ju varit sköna dagar så vi har passat på att promenera ihop det sista innan vi sätter in Bosses moppe för i år.
Helgen Försvann i snabb takt som alltid, men vi har ju helg varenda dag om vi vill....och det vill vi !! Det gick många timmar till att plocka ur allt ur skåpet och sen grundmåla detsamma. Jag fick en smärre chock när jag roade mig med att gå igenom alla glas och allt porslin vi har...HERREGUD vi kan ha en fest för ca 40 pers utan vidare, vem fasen har skaffat hem allt detta (onödiga)? Det var snapsglas i det oändliga, vinglas likaså i alla de former , sen alla andra glas det var groggglas , remmare, selterglas och så tallrikar assietter , ja jag kan hålla på hur länge som helst. Jag tror inte man varit vid sina sinnens fulla bruk, VARFÖR har man lagt ut alla dessa pengar på sånt här.

Men nu har jag gått igenom allt, en del åkte iväg till Röda Korset, en del i sopcontainer, lite ska Malena få kolla på om hon vill ha. Nu ska här inte bäras hem en enda pryl till i detta hus...bara bruksvaror nu är det NOG !!!

Fick sen på söndagskvällen kärt besök...det var syster Cinna med make och två söta döttrar som kom . Cinna har ju varit i USA och hon köpte en grej där till mig ( nä, inga glas eller nån pryl) Det var en Paris Hilton - parfym....Så roligt att sitta och prata bort några timmar med dom , trots kaoset i mitt hus.

Och nu har även måndagen gått snart, vi har förstås haft Tjaffe på besök, det hör ju till. Sen hade Bosse beställt raggmunk o fläsk till middag...så det var bara att ställa sig vid spisen och "flöta" ner sig och halva köket.
Var sen iväg och uträttade beställning på apoteket + handlade lite nytt på Greens, och så lite vit färg och nya penslar till skåpet. Nu ska vi bara slappa fram till kl 12-½ 1 som vanligt.
Ha det bäst!!

Man ska inte
ha för stora förhoppningar
för det blir som det blir.....
Så här blev det
denna gången....TJOLAHOPPP !!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar