tisdag 1 november 2011

Inga MÅSTEN...

Dagens rätt
Dagens aktivitet
Hej...

Härlig dag ligger framför mig, inga måsten bara vara och göra precis vad jag vill. Och jag vill inte mycket alls , ska läsa mest hela dagen, steka lite köttbullar till middag ska jag väl "tya" med också.Men annars blir det väldigt slappt.

Har haft jäkligt ont i min vänstra arm efter sticket som jag utsatte mig för i går...men nu är jag mest öm, annars inga biverkningar alls.
Jag måste bara berätta om mitt besök på vårdcentralen då jag var där och lät mig stickas. Alla klagar på sjukvården och på stressad personal som inte SER människan , utan bara kör "löpande-band-metoden". Så var det inte i går , jag träffade nog på den trevligaste sköterskan någonsin, hon tog sig tid med mig... vi hade faktiskt en lång pratstund om ditten o datten. Hon undrade först vilken riskgrupp jag tillhörde, jag berättade min sjukhistoria....sen kom vi in på Bosses öde och allt han varit med om. Hon tittade mig i ögonen tog i mina händer och sa sakta " Hur sjutton orkar ni med allt "?    Jag svarade att man tänker ju inte så när man drabbas av all skit....man bara gör det bästa man kan , mer går ju inte att göra !!! Och faktum är att den gamla klyschan att det som inte förgör dig , det stärker dig ...den stämmer verkligen.  Vi gav varandra en liten kram innan vi skildes åt !!! Jag vandrade iväg lätt om foten och glad i själen....bara för att nån tog sig tid att lyssna, lyssna på RIKTIGT !!!

Ha det bäst !!!

O, vilken skön känsla-
den oförklarliga behagliga upplevelsen
att känna sig trygg tillsammans
med någon-att varken behöva väga
sina tankar eller mäta sina ord
bara låta dem fritt flöda fram...

1 kommentar:

  1. Ja du Maggis,känner väl igen dina ord.Jag förstår verkligen att du har det kämpigt med allt,jag vet var det handlar om att ta hand om folk;-)...Vet inte om jag ska skratta eller gråta om hur vården fungerar. Har ju i dagarna haft ganska negativa samtal med "de som bestämmer",men visst finns det underbar personal också:-)ha en jåtteskön slapp dag,själv blev jag riktigt glad över att även jag fick ledigt idag,då "larmpersonalen" skulle komma precis den tid pappa skulle vara hos farfar:-) Funderar på att ta ett avkopplande bullbak istället;-) Kramar

    SvaraRadera