onsdag 30 november 2011

Lugna gatan...

Resultatet ,min urgamla köpmansdisk blev fin...

Den gamla fina tomten med pipan är åter på plats...


Hejsan...
Har inte så mycket att ventilera i dag, blir mest plock inomhus nu på förmiddagen. Ska sen koka "tomtegröt" som vi ska äta till lunch, det låter väl lite konstigt, men det går så bra sååå.
Byta lakan och överkast,dammsuga sängarna+ tvätta lite...men det senare kallar jag inte arbete för det sköter ju sig själv. Annat var det när mina barn var små och man hade tilldelad tvättid var 5:e vecka....då fick man allt tvätta för hand i badkaret mellan dom glesa tvättiderna. Fy fasen , Bosse som hade skitigt jobb , fick försöka duscha så gott det gick med tvätt på tork som droppade i skallen på honom så gott som varje kväll. Så nu har man det bra minsann...typiskt nu när man har så mycket mindre att tvätta.

Senare i dag är det sjukgymnastik igen, och den ger verkligen resultat så det fortsätter vi allt med. Ska också leta upp ett par nya kängor till mig, men har en känsla av att jag inga hittar i Nässjö...det brukar vara så, sorgligt nog så är ju utbudet större i Jönköping. Så jag handlar det mesta i klädväg och skoväg där.... Nähä nu är det slut här för i dag.

Ha det bäst !!!

Dagen började dåligt.
Det regnade.
Mjölken var slut,
och hallgolvet
var fullt av räkningar.
En nedptgående spiral.
Tråkigt.
Tomt.
Men sedan ringde du och fick mig att skratta...

2 kommentarer:

  1. Disken blev jättefin. As-snygga tapeter bakom också!//Tekrånglat

    SvaraRadera
  2. tack så mycket Tekrånglat
    Det är svarta "Korpar" alltså vårt släktträd på Bosses sida...han kallades ju "KOrpen" i sin ungdom. Så den tapeten var vi bara tvugna att ha ;-))

    SvaraRadera