fredag 4 november 2011

Tlilevipp !!!


Salongen jag var på
Titti in action heheheee
Johan Hakelius...månadens författare...
Hej svejs !!

Dagens rubrik fick mig att tänka på  Bagarebodens i Bodafors goda smaskiga bakelser som hette så,härliga maräng-bomber med god kräm inuti...och stora som attan, tror inte att jag orkade äta hela en enda gång.

I går var jag och gjorde mig fin i håret hos Titti´s Hårdesign, redan kl 9 på morgonen stack jag iväg , så vi var uppe tidigt här för en gångs skull. Det var så skönt att sjunka ner i frisörstolen och bli så väl omhändertagen, tyckte att jag väl kunde unna mig detta. Och jag var sååå nöjd med resultatet, hon lyckades att få bort alla mina grå strån !!! Jo, det är sant jag är egentligen ganska gråhårig ( men säg inget till nån om detta ).
Gick sen en runda på torget, och var en sväng på Lotsens kontor....fick komplimanger för mitt nya jag (nåja , allt går ju inte att åtgärda ). Man blir ju glad när det märks att en förändring skett.

Handlade färska frallor på torget, dom hade vi sen till soppan som vi slörpade i oss till middag. Bosse tog en tupplur och jag förberedde lite inför kvällen, dukade en bricka och gjorde ägg o bacon-mackor till Bosse o Jens.
Själv gav jag mig iväg ihop med Ing-Marie och Marianne, det var dags för bok-cirkel igen. Jag var lite skamsen för jag hade inte trots idoga försök lyckats med att läsa ut förra boken. Det var en rörig historia med alldeles för många namn och årtal att hålla reda på. Men det visade sig att t.o.m den som läser mest av oss inte heller lyckats plöja igenom den...så då andades jag ut. Nu fick vi med oss en ny bok hem, jag började läsa den på en gång i går kväll...och den kommer jag att gilla, det kändes direkt. Den heter " Ladies" och är skriven av Johan Hakelius.

Både Jens o Lennart var här när jag kom hem , så Bosse hade det inte gått nån nöd på. Lennart hade även servat och tvättat bilen ( vi har det bra minsann) Satt sen uppe och tjötade till kl var ½ 1.....

Nu puttrar en gryta med pepparrotskött på spisen, och medans den ska bli klar så tar jag veckostädningen. Sen får jag väl åka och handla hem nåt gott till helgen.

Ha det bäst !!

Den som vill följa alla snabba trender
måste vara beredd på
att bli omodern ofta.

Om det inte fanns ett klädmode
skulle kanske alla se likadana ut jämt
Nu ser folk bara likadana ut
en säsong i taget....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar