måndag 28 november 2011

Aningen vitt...


Dagens rätt....
I morse var det ett litet uns av snö på gräsmattan, och kallt om näsan att gå ut...en föraning om vad som komma skall. Men hellre lite vit fin snö än det här gråa trista...julstämningen kanske infinner sig då. Skam till sägandes och alla tomtar och pynt till trots så har jag inte den där rätta känslan i år...vete sjutton varför, men än är det ju goda tider tills dagen D.....

Nu är min gamla köpmansdisk nyrenorverad också, och förstås så blev den bra mycket bättre än innan. Vit o fin står den nu i min hall och väntar på att bli försedd med juldukar och tomtenissar . Sen kom Jens hit med en av ytterdörrarna som också fått sig en ansiktslyftning....så nu börjar jag känna mig nöjd.

Köket har varit fullt av karlar på förmiddagen, Bosse har haft kompisar på fika. Och det sägs att vi kvinnor kan tjattra på bra...men jag kan säga att här var inte tyst en sekund på tre timmar. Jag fick dra mig undan till lite annan aktivitet en stund, deras samtalsämnen var inte av nåt större intresse för mig. Men dom verkade ha trevligt allihop, och det är ju huvudsaken.

Sen har vi varit och veckohandlat, och fy för fasen vad jag kånkar o bär....för att sen hålla på att dö av tristess när allt ska paketeras och plockas in. Och då är detta bara en föraning om vad komma skall....USCH !!!

Nu vilar Bosse ( trött i truten mest tror jag)...jag tar mig en god kopp kaffe och en 86% chokladbit, mmmm.....gott dä !

Ska sen ut på altanen och sätta upp de sista ljus-slingorna...hur har jag kunnat glömma dom ???

Har klarat av maten, här serverades raggmunk, fläsk, lingon och riven morot i dag...kan vara det Bosse blev trötta av för han åt för två eller tre....

Ha det bäst !!!

Det kan ligga stor glädje i
att inte önska något
att inte resa iväg
någonstans
bara fånga
regndroppen
utanför vår dörr....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar