tisdag 29 november 2011

Städa skåp o lådor....

Sommarbild på Jonna.....


Japp, städa lite står på programmet nu i eftrermiddag, passar bra i detta kompakta gråa som råder ute...vill INTE gå utanför dörren i dag.

Fick ett mycket trevligt telefonsamtal i morse, det var allas vår Jonna som ville komma hit och äta middag. Hon sticker ju iväg nu , ska till New York alldeles själv....och vi ville ju "vinka" av henne så det passade ju bra att bjuda på lite mat. Hon fick bestämma och det blev köttbullar, brun sås , lingon, potatis och morötter, "redig husmanskost" alltså. Maten räckte förstås till hennes pappa också !!!

Har ringt runt till lite sjuklingar på f.m...vet ju av bitter erfarenhet hur viktigt det är och hur glad man blir om nån hör av sig och kanske bryr sig en aning. Men alla är inte funtade så, märkligt nog...man ska behandla andra så som man själv vill bli behandlad. Minns hur lycklig jag blev för ett besök, ett samtal ett kort i brevlådan när jag var som sämst. Man behöver inte anstränga sig så himla mycket...bara ringa och fråga hur vederbörande mår...HUR SVÅRT KAN DET VARA ???

Nähä nu ska jag ta fram den största svarta sopsäcken...för här ska rensas och slängas, har redan slängt en värdelös stekpanna. Jag behandlar mina stekpannor väldigt ömt...köper oftast ganska dyra, men inte sjutton hjälper det...efter ett tag är dom helt kass ändå. Så nu ska jag bara göra klart här sen iväg och köpa en ny fin....

Ha det bäst !!!

Om du har charm
så behöver du inte
ha något annat.
Saknar du charm
spelar det
ingen roll vad
du har i övrigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar