torsdag 22 november 2012

85 år i dag

Hurrar för far som fyller hela 85 år i dag,det kan man inte tro att han är varken till utseende eller till hälsan, han är väldigt pigg för sin ålder.GRATTIS !!

Snön lyser med sin frånvaro, nu är det allt mer än lovligt mörkt och dystert, vill tända lla mina ljusslingor men än är det väl för tidigt , eller?? Om ni läser detta Jonna o Fredrik så kan ni vara glada att ni slipper detta ruskväder !!!
Har nu gjort mitt sista återbesök i Eksjö och allt ser bra ut, Denna gången var det ännu en synfältsundersökning ,synen har inte blivit påverkad av tumören som ju tryckte på synnerven..känns som om jag kan lägga detta till handlingarna nu. Och den känslan är obeskrivbar...total LYCKA !!!

Lycka kände man minsann INTE i går, då man fick reda på att lilla Vendela-gumman fått springa hem från skolan efter att en annan flicka hade misshandlat henne ...USCH !! Stora problem är det visst med denna flicka och nu måste skolan agera innan nåt ännu värre händer.Kunde inte sluta att tänka på lilla stumpan och hur hemskt detta måste ha varit...tänk att inte få känna sig trygg på sin "arbetsplats" ?? Vilken vuxen hade accepterat det ??? Hoppas nu bara att detta leder till nån form av förändring,annars får väl ledningen för denna skola se sig besegrad och avgå !!!!

På min kvällspromenad i går så hälsade jag på min nya granne Ylva, känns roligt att ha en kompis i grannskapet alla andra bor ju i andra ändan av stan. Fint och härligt hus har dom köpt här, där kommer dom att trivas bra.

Efter en skitnatt med många tankar så ska jag nu ta tag i denna dag, Bosse ska på ett möte, under tiden springer Barbro och jag på stan och förstör pengar...det är ju inte precis tråkigt. Blir väl en "gofika" också förstås....på tal om fika nu är det nästan slut i min blå mugg och jag har piggnat till... 



Bröderna i tidningen i dag
Favoritmugg...


85-åring
söta fina Vendela


Ha det bäst !!

2 kommentarer:

  1. Grattis till din far, men fy vad elaka dom kan vara stackars lilla Vendela, så långt tillbaka som när jag gick i tredje klass så var jag utsatt för mobbing, det var visserligen en kort period, men fy vad hemskt, så rädd att man kissade på sig, jag lider med dom barnen som idag inte kan känna sig trygga.
    Jag ska alldeles straxt åka till stinsen i sollentuna och shoppa lite medans guben min är hos tandläkaren, hoppas att jag hittar nått roligt, ha det gott, kram <3

    SvaraRadera
  2. Visst är det hemskt Ulla...men i detta fall är det inte mobbing riktat till just Vendela utan alla får utstå detta barns våldsamheter ( synd om barnet egentligen...behöver ju hjälp)Denna dagen var det Vendela som råkade stå i skottlinjen.
    Jag ska shoppa medans min gube är på medlemsmöte..vi är två som har våra män där och vi tar då lite "egen-tid" med fika och shopping...hela två timmar har vi på oss:)
    Kram/ Maggis

    SvaraRadera