fredag 9 november 2012

Klart....

Sitter och laddar för att komma vidare i min veckostädning, har alltså ingen inspiration alls till detta i dag, så det blir nog en riktig fuskstädning i dag,. Tur att det barmhärtiga mörkret kommer tidigt och döljer alla skavanker :)

Var och uppvaktade far i går...aningen för tidigt ...jag vet !! Men det blir bäst att ta det antingen före eller efter rätta datumet av en anledning!! Han fick sånt som jag vet att han sätter värde på, inga kallingar och inga slipsar heller inga trisslotter...nä, han fick färska räkor, en bit rökt ål, strömming och aioli till räkorna, och glad blev han kan jag lova:) Allt detta inhandlades på Smålandskräftan och Bosse var med in ( big mistake) så det kostade en slant och det blir fisk för oss hela helgen...strömming o potatismos i dag , och lax o romsås i morgon, uppe på detta räkfrossa i kväll !!! PUST!!

Börjar att känna så smått och på lite olika sätt att nåt har hänt efter operationen ( på ett positivt sätt), jag sover aningen bättre, känner mig allmänt mer tillfreds, Bosse säger att jag börjat gå omkring och nynna om dagarna...detta tänker jag inte ens på själv, alltså nynnandet :) Har tidigare haft ett tryck över/ bakom ögonen , men det känner jag inget alls av nu, så nu hoppas vi att alla prover jag tog i går också visar nåt positivt....

Sent i går eftermiddag bestämde vi oss också för att ta influensasprutan, vi velade fram o tillbaka länge, man har ju inget hört om nån influensa i år. Men bådas läkare gav order om att vi skulle ta sprutan så nu är det gjort, och jag känner lite ömhet i armen som vanligt....
Nu ska jag fortsätta mitt trökjobb med skurtrasan....



Far öppnar presenter..
Snart är han 85 år...
den 22/11 kan ingen tro...


Ha det bäst !!

3 kommentarer:

  1. Farfar är precis tio år äldre än Magnus mamma. Hon fyller 75 på tisdag. Om Jonna, Alice eller John får barn snart så blir vi fem generationer igen. Magnus mamma har bara två barnbarn som är under tio år. Tänk vad olika det kan vara!

    SvaraRadera
  2. Ja, vi var ju 5 generationer ganska länge, och han är ju pigg farsgubben så man vet aldrig :)det kan ju hända, men Jonna tror jag inte på, hon har nog inga planer på barn än..alla väntar ju lite längre än vad vi gjorde Fanny...

    SvaraRadera
  3. Ja, dom är osmarta ;)
    Jag hoppas på att Alice ynglar av sig snart, jag vill bli mormor. haha

    SvaraRadera