söndag 11 november 2012

Fars-dag...

Go söndag till alla människobarn !!
Som vanligt sitter jag här med jättemuggen ( den blå) full med kaffe och försöker vakna till liv....har förstås varit uppe en stund , men det tar tid att komma igång. Mina morgonrutiner ruckar jag inte på, dom är heliga:)

I går hade jag en mycket trevlig eftermiddag ihop med mina goa vänner i bokcirkeln, vi gjorde nåt lite annorlunda mot de vanliga cirklarna.Åkte till ett ställe som heter Sjöviks Friskvård ( rekommenderas ) och badade tunna , drack lite vin och åt massor av frukt. Detta ställe ligger så vackert vid en sjö och tunnan var placerad på ett trädäck precis vid sjökanten, ljuslyktor var tända överallt och skapade stämning.Jag avstod från att bada p.g.a infektionsrisk...( ingen vet ju hur mina hål i huvudet är läkta)men i stället gjorde jag en Aqua Detox. Man sitter då med fötterna i ett bad med salt i , och så är det låg strömfrekvens som stimulerar cellerna. Fattar inte hur det går till men rätt som det är så ser man att vattnet blir helt brunt o skitigt, det är gifter som lämnar kroppen. I mitt fall var det skit från lymfan och transfetter som syntes ???Det var hur som helst väldigt skönt och avkopplande och jag kommer att göra detta igen.

Men attan vad roligt vi hade, bara att se alla i röda fina "smurf-mössor" dom var sååå söta. Efter ca 1 timmas bad så satt vi i ett mysigt lite hus vid stranden och löste livets alla gåtor, vi kan prata allihop så det var liv i luckan, mycket skratt blev det allt !!
Sen föll mörkret och då skulle alla i tunnan igen, nu var det om möjligt ännu vackrare i omgivningen, och det ångade från tunnan, ljusen var ännu finare, ja det var magiskt !!
Vi bestämde på stående fot att göra om detta till våren....

Nu är det söndag och fars-dag, Bosse har öppnat brev från dottern och min far är ju redan firad,senare ska väl bli lite kaffekalas här.
Hoppas att alla pappor vfår en fin dag, och att snälla barn tänker på dom:)



Skönaste gänget..
Visst är dom söta...


Bastun..
Vin o mörk choklad...


Tunnan i kvällssken...
Mina fötter i badet


Flickorna tar ett kvällsdopp...
Ha det bäst

2 kommentarer:

  1. Tänk vad skönt det är att pyssla om sig lite, och det är vi alla värda, och tillsammans med goda vänner, kan det bli bättre, kramen, <3

    SvaraRadera
  2. Visst är det så Ulla...och det här gänget är nåt utöver det vanliga ( fattades en som var tvungen att jobba)Vi har så himla kul ihop,man ser fram emot varje träff...Kram

    SvaraRadera