tisdag 6 november 2012

Jul ??

Ny vecka redan påbörjad,denna dagen är det inte så mycket inplanerat...ska bara iväg med ett papper till Lotsen så att jag får lite sjukersättning för okt månad. Är ju aldrig sjukskriven ( 3½ år sen sist) så jag har precis glömt bort detta,tur att det finns andra som håller koll på  mig:)
Gårdagen var det desto mer på agendan, började dagen med att vi körde mamma till Eksjö , hon hade ett besök hos sin läkare där,det var snabbt avklarat så vi hann både fika och shoppa lite på fina Willys. Hoppas att vårt nya Willys blir lika fint,men det är klart att det blir !! Bosse var hungrig och därmed sugen på allt så det blev inte billigt....
Landade hemma en stund och tog hand om alla varor ( trökjobb!!!)sen var det dags att ge sig av igen....sjukgymnastik stod på programmet nu. Det går ju hur bra som helst, han kan det där nu och i dag var en student med och lärde sig lite...
Sen hämtade vi Jonna & Fredrik , tog med dom till Akropolis och åt en god middag, sista gången vi ser dom på ett bra tag så vi ville bjuda ut dom.
Det bär nu iväg till Thailand på obestämd tid, där ska dom lära sig att dyka till att börja med..sen är väl tanken att dom ska jobba som dykinstuktörer ett tag. Hujeda mig vad dom vågar sig på ungdomarna !!! Lite vemodig var hon allt lilla Jonna-Ponna,saknaden efter mamma o pappa kommer nog att kännas ( kanske lite efter oss o morfar o mormor o lillebror också).
Hoppas att dom får en bra tid där borta i andra änden av klotet...tur att bloggar och facebook finns !!!
Nu ska jag börja med dagen middag, och vet ni vad min galna make köpte i går som jag ska tillaga ? Jo, LUTFISK !!! Jag avstår dock denna kulinariska sensation...blir nog pasta för min del....



dagens rätt...
Sjukgymnasten testar
Bosses reflexer


Resenärerna
Gulligt...


Ha det bäst !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar