fredag 2 november 2012

Haloween

Hej !!

Sitter och smälter maten, eller mat o mat det blev bara tunna pannkakor o sylt i dag, inte så särskilt nyttigt alltså. Men vi ska äta lite bättre och godare i kväll !! Då ska vi hem till Jens o Jessica, vi ska hälsa Jonna hem och samtidigt ta adjö av henne o Fredrik på ett tag. Nu ska dom iväg till Thailand och stanna borta i flera månader, dom ska fira både jul/nyår och Jonnas 20-årsdag där :(
ett riktigt äventyr alltså, precis sånt man ska göra om man är ung och har möjlighet. Fanns ju inte på kartan när vi var unga....det var bara att börja jobba så fort skolan var avklarad,och såna resor var inte för "vanligt" folk då...nu åker ju alla dit, fast kanske inte så länge som dom. Hoppas i alla fall att dom får en härlig tid där , och att allt kommer att bli som dom önskar .

Haloween har vi klarat av, och här brukar komma små söta monster av alla de slag..så var inte fallet i år !! Jag hade som alltid laddat med en STOR burk godis och tänt min pumpa på trappan...och visst ringde det på dörren. Men utanför stod 4 killar på ca 185 cm utklädda till riktiga otäckingar....deras första ord var
" Bus eller pengar"? Nähä ni sa jag.... så heter det INTE  "Bus eller GODIS " ska det vara!
" Nä vi ska ha pengar, du har väl en tjuga "?
" Ni får absdolut inga pengar av mig, ni kan få godis "
"Nää, vi ska ha pengar,en tia har du väl ,eller en femma "?
" Jag har aldrig pengar hemma ", sa jag då...Nu började jag bli lite illa till mods...".Folk har inte det längre" sa jag sen," och jag vet att mina grannar aldrig har kontanter"...Ville ju inte att dom skulle gå in till Egon o Kerstin och tigga...
Sen smällde jag igen dörren , släckte ljuset i pumpan och så käkade Bosse och jag upp det mesta av godiset...Undar fortfarande vilka dom var ???
Nu har jag bakat pain riche och klarat av nästan hela veckostädningen har bara lite dammtorkning kvar, sen ska vi slappa tills det är dags att ge oss iväg. Ska bli kul att höra Jonna berätta om sitt äventyr på Hawaii, för ett äventyr blev det ju ( tsunami-varning).
Såna här små söta hade jag väntat mig


Japp...
Ha det bäst !!

1 kommentar:

  1. Ha en trevlig kväll med dina kära, kram
    Akta dig för fula typer, :-(

    SvaraRadera