onsdag 31 oktober 2012

Höstat...

Gomiddag...
En lite grå dag har vi här,så vi får försöka att skina själva så gott det går :)Vi har en ganska slapp o skön förmiddag , gott att kunna ta dagen som den kommer som det ju så fint heter.

Tog upp nästan alla löv i går, och jag orkade vara med ute hela tiden, ville nästan inte gå in. Fick hjälp med att kratta upp och jag la allt i säckar, men lite krattade jag allt...fattas bara!

Nu får allt trädgården vara för i år, har bara lite skräp som ska sopas upp på gården.Sen är den biten avklarad...och lika glad för detta är jag, jag skulle vilja ha en pytteliten trädgård och bara en massa krukor att pyssla med, det vore idealet. Nu tycker väl alla ni "odlar-nissar" att jag är smått galen , men jag HAR inget sånt intresse, det är Bosses grej och för hans skull så gör jag det jag måste !!
Ska sätta upp en ny gardin i "lilla-rummet" sen har jag bytt överallt...njaa inte jag precis , Jessica har ju gjort det mesta, men nu är det min tur att ta över.Skönt att ha det gjort, nu är det bara att räkna ner till alla ljusstakar och tomtar ska upp ur vrårna.
Kom på  att jag måste handla hem lite smågodis, det brukar ju komma små "monster" och hälsa på i dessa tider,och dom vill man ju hålla sig väl med:)
Så det får bli en shoppingrunda framåt eftermiddagen, ska kolla på en ny vinterjacka till Bosse också...han tycker att den gamla duger, men se det tycker inte jag...det är hög tid för en ny nu. Vem vet jag kanske hittar en till mig också på samma gång ?? Har förresten gjort nåt för första gången i mitt liv, jag har skickat efter lite kläder via nätet, ska bli spännande att se hur dom passar ( Fick be om lite hjälp allt sånt där är ju nytt för mig)
Nu är det dags för lite mat i magen, i dag blir det spagetti o köttfärssås+ riven morot.

Denna lilla blomma
 upptäckte jag när jag
 drog ner rullgardinen 

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du varit nu, skönt när det är klart, jag har ju ingen trädgård men önskar att jag hade, våra barn har ju så vi får ju vara där och pyssla det vi vill, och det gör vi, tänkte att jag ska ta fönstren här oxå, så skönt att ha det gjort, sen är det bara att pyssla inne, ska snart iväg och vara med barnbarnen till sena natten, gubben får skjutsa mig och sen hämtar han mig i natt, törs inte ta bilen själv, så läskigt i natt när man kommer i mörkret och ska ställa in bilen garaget, lite mörkrädd, och mycket lustiga figurer ute på natten, ha det gott vännen, har inte gjort kakan ännu, men ska göra den till helgen, då ska vi gotta oss, försöker låta bli att äta sånt i veckorna, kramen

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde ju inte allt själv på långa vägar, men jag gör det jag orkar sen vilar jag .Vem vet man kanske kommer att sakna trädgården en gång ? Vår kaka är slut nu det är strykande åtgång på den må du tro...men glöm inte en klick vispad grädde till....kram på dig Ulla.

    SvaraRadera