onsdag 10 oktober 2012

Halka ...

Hej !!

Nu kryper vintern allt närmare oss , åtminstone här på höglandet var det frost och halt på vägarna....är lika glad varje år att jag slipper sätta mig i en bil i mörka morgontimman, och köra flera mil till jobbet på hala vägar !!!Var ju min verklighet i massor av år, och jag var lika spänd och rädd varje gång det var dags att ge sig av, hände mer än en gång att vi samåkte trots att jag då fick vänta på Bosse i flera timmar. Han jobbade ju ca 12 timmar / dygn,och jag jobbade ca 6 timmar på den tiden. Blev mycket fika på stan och hos goda vänner :)))

Nu har jag ju ganska nära till jobbet, behöver bara sticka ut fötterna ur sängen så är jag där :) Man har det ganska så bra om man tänker efter...och det gör jag ofta.

I dag ska vi bli bjudna på pasta Carbonara som Jens ska tillaga, det ska bli gott har längtat lite efter pasta. Vi fick nåt i Linköping som de kallade för lasagne...men det liknade mer en tegelsten och smakade inget alls.....

Sen ska Bosse iväg på sjukgymnastik, jag stannar hemma och vilar under tiden. Natten har varit jobbig...."sov" i ca 2 timmar, vaknade , la mig i lilla-rummet...tittade i taket till kl 5....slumrade till kl 7, sen startar ju vår dag....så nu är jag som en trasa !!!

Men sånt är ju övergående och en stunds vila råder nog bot på detta dilemma.
Nu ska jag njuta av att solen tittar in i mitt fönster, ska kanske försöka mig på en kortare promenad efer duschen.
Sant !!!

Tyckte att solen gav så fint sken in i mitt "tittskåp"

Ha det bäst !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar