fredag 12 oktober 2012

Fredag

Jag fortsätter att skriva lite här varje dag, trots att jag ju inte vet om någon läser, men jag tror att jag gör detta mest för min egen skull...kalla det gärna terapi om ni vill:)

I går fick jag ett mindre stollaryck och satte igång att baka bullar, men jag gjorde det medans Jens var kvar ifall jag skulle gå in i den berömda väggen. Det gick bra och vi hjälptes åt, var glad åt att orka såklart...mamma ringde när jag höll på som bäst, hon blev lite förskräckt först, men sen insåg hon att jag ju inte gör mer än jag orkar.

Jag tror att balansen mellan vila och aktivitet är viktig för ett snabbt återvändande till det vanliga livet, inte för mycket av varken det ena eller det andra.

Fick ett kärt besök på eftermiddagen...min gamla skolkamrat Britt-Marie var det som överraskade oss, hon kom med famnen full av pumpor i olika storlekar. Dom var jättefina och de små ligger nu som dekoration på silverfat ihop med lite annat såsom ljus i olika format. Den stora jättepumpan har Jessica stailat i dag, den står ute på trappan nu med ett stort flin i " ansiktet"....
Vi fikade förstås på varma bullar , och pratade länge om ditt o datt...kul med en stunds trevligt sällskap, och roligt att så många hittar hit och verkligen bryr sig:))

Nu har vi varit och inhandlat ett stort antal räkor för här ska frossas i kväll..till dom tar vi gott bröd och aioli...sen tänder vi en värmande brasa och bara har det gott.
Har varit utan värtabletter i två hela dagar nu...man gör framsteg minsann, låter kanske inte som nåt att skriva om men för mig är detta stort och ett kliv i rätt riktning...och såna små bagateller kan få mig att bubbla inombords av glädje....

Ska nog ta mig en gofika nu...alltså kaffe och en liten bit riktigt mörk choklad...så får det bli !!
Detta ska bli gott

FINT !!
Ha det bäst !!

5 kommentarer:

  1. Härligt att höra att det går framåt,lika roligt att gå in här och läsa,ha en mysig helg, kram

    SvaraRadera
  2. Tack tack..snälla anonym
    Då vet jag att några har tittat hit hahaaa,.....

    SvaraRadera
  3. Maggis min vän, jag tittar in varje dag och följer dig i dina framsteg och gläds åt dem, du är så duktig att skriva, du har rätt i att lagom vila och lite jobb är bra, man måste ju känna efter vad man kan och orkar, fast ibland kan modet bli för tufft, så ta det lugnt, ha det nu så mysigt ikväll med Bosse och ät och njut framför brasan, kramizar <3

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Ulla
    Roligt att du följer mig / oss här...då fortsätter jag ett tag till :)Du är en trogen vän...kraaammmm <3

    SvaraRadera
  5. Monica i Tenhult10/13/2012

    Jag kollar Dig med ....
    Kram Monica

    SvaraRadera