onsdag 17 oktober 2012

Lite kultur

Morrn
Onsdagsmorgon och jag kunde allt varit piggare, nu handlar det inte om nåt som har med operation eller så, utan bara en ovanligt sömnlös natt gick bara inte att komma till ro !!
Men det är redan historia och jag börjar vakna till liv så smått, man vänjer sig vid nästan allt verkar det som.

I går tog vi oss ner till konstsalongen och tittade på Anette Rydströms utställning ( Jens svärmor)....hon är verkligen en fantastisk konstnär med många strängar på sin lyra. Vi har ju sett hennes ateljé och lite av hennes alster tidigare, men nu såg man hur mycket denna kvinna kan på ett annat sätt, vilka konsverk hon gjort !! Gå dit och titta ni som kan....

Blev sen en gofika på "Princess"....ganska lungt där på blanka förmiddagen. Blev nästintill rökförgiftade när vi gick därifrån, trots stora skyltar om rökförbud så stod där ca 25 personer och bolmade. Numera mår jag lite illa av röklukt så jag fick hålla halsduken för ansiktet + hålla andan....att inte folk kan respektera dessa rökförbud, det är ju bara att gå ett par steg runt hörnet !
Jag vet att jag låter gnällig nu...men faktum kvarstår , jag far jätteilla av röklukt....det är ju 19 år sen jag själv slutade !!

Var sen ett ärende på Apoteket, och där är man tydligen stamgäst för tjejen som hade hand om mig undrade om jag varit bortrest för hon hade inte sett mig på ett tag ??? Tre veckor har ju gått sen jag var där sist...men tänk att man blir saknad på ett sånt ställe...inte bra egentligen, men väldigt sött :)

Nu ska jag ta tag i min dag, och göra oxrulader till middag, lite kompensation till Bosse som vi "tvingade" i pasta i går.....sen får dagen gå som den vill..inget inplanerat mer än vila och återhämtning.

Anettes vackra tavla
Bosse o Jens beundrar
 ett verk
Ett motiv för varje
 dag på året gjort
 på papperstallrikar



Sen fikade vi
Och fikade
Detta är Anettes senaste
verk som ska stå i Oskarshamn
 och då i naturlig storlek


Den här bilden på söta
 Vendela var jag bara tvungen
 att visa

Ha det bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar