torsdag 25 oktober 2012

Hemmadag...

Hej !

Sitter i detta nu och tittar på Malou von Sivers morgonprogram samtidigt som de sista uppiggande kaffedropparna slinker ner. Jag gillar Malou, hon är så lugn och saklig...ställer bra frågor till sina gäster, och låter alla tala till punkt. Sen har hon alltid intressanta ämnen , så mina förmiddagar nu under sjukskrivningen har hon fått näst intill odelat :)

Dagens snackis på alla nyhets/ morgonprogram har väl annars varit Prinsessan Madeleines förlovning, hoppas att hon har bättre tur denna gången, men han verkar ju vara en bra kille den där Chris. Nu har ju tidningarna fått lite att skriva om ett tag....

Gårdagen ja, vad hittade jag på då...glömde i alla fall att skriva nåt här...förmiddagen gick till att starta tvättmaskinen, det var nog det mest ansträngande ( Vadå ??? Jag är faktiskt sjukskriven) Sen blev det mycket läsa och bara slappa...
Bosse o Jens gav sig iväg för att träna på vårdcentralen....jo pyttsan , dom hade tagit fel på dag så det var bara att åka hem igen, i dag kl 14.00 är den rätta tiden.

Jag fick en fin blus + ett linne av Malena , men trots finheten så satt den inte som jag ville ( Felkonstruerad kropp)....stack ner till stan och bytte den mot en lång stickad tröja som satt bra !! Men hualigen vad deppig man blir av att se sig i provhytternas speglar, får nog ta tag i detta nu. Ser ut som ett "Kinderägg"....har fått lite övervikt och rund mage p.g.a tre års cortisonintag....men måste ju fortsätta med denna medicin som gör att man får BRA aptit !!! Så nu är det diciplin som gäller....jag var riktigt låg hela kvällen, ända tills jag kom på att det är rätt så litet problem egentligen, och att jag i stället ska glädja mig åt att jag MÅR BRA !!!
Rände runt på stan en bra stund...skönt att bara kunna ta sig egen tid och inte stressa. Dom skyltade om på Textilhuset så där stod jag och glodde en bra stund...mycket fint där, och likadant på " Glas o porslin" ( Heter den så fortfarande)?

I dag vankas det ärtsoppa här, och sen ska väl karlarna träna då...jag ska ställa mig och stryka och lyssna på musik, bra sätt att koppla av...blir i alla fall en hemmadag.
Fint fönster på stan, små ordspråk som jag älskar

Mörka moln över Norrboda

Nya tröjan från Kapp-Ahl

Ha det bäst !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar