måndag 15 oktober 2012

Hej !!
Har ni det bra i höstrusket, här är det bättre än i går ...då hade jag en skitdag med mycket huvudvärk och in i attan trött, men det var då och nu har jag en bra dag:)
Uppe med tuppen igen , kl 20 över 6 ville Bosse upp...jag la mig faktiskt en extra stund och kollade på morgon-TV...mys mys....

Slumrade nog till lite , fär sen vaknade jag av att det var full fart i mitt hus..Jens kom med färska frallor och fixade till frukost åt oss...Rolle kom med en ny fläkt som han installerade. Så jag vaknade minsann till liv fort som bara den. Nu har vi en fläkt som inte bara dånar och susar utan den gör det en fläkt ska göra.
Egentligen så skulle vi slänga ut hela det gamla köket, men det känns som om vi vill vänta tills vi vet hur det blir med lght på " Bryggeritomten"....Detta får duga sdå länge.

Har haft huset fullt av trevliga människor på förmiddagen...."Måndagsmannen Tjaffe " kom förstås, och i dag kom även Britt-Marie och Peo...och Jens var också med på " Kafferepet"....har alltså haft en attans kul dag så här långt:)

Nu ska vi äta lite husmanskost...det blir stuvade morötter, falukorv och potatis,det duger på en måndag !!
Sen får jag nog ta en liten vila innan vi åker och handlar lite smått o gott...

Ha det bäst !!

2 kommentarer:

  1. Kramiz på dig, låter härligt att du känner dig piggare idag, mysigt att komma ut lite och få handla, sen ta vila på det, ha det gott vännen!!

    SvaraRadera
  2. Blev inget shoppat Ulla...vi ville inte sticka ut näsan i detta regn/rusk, blev en tupplur och bara slappa, precis vad jag behövde.
    KRAM <3

    SvaraRadera