lördag 13 oktober 2012

" Lättlurad" eller ???

Gomorron !
Sitter här i godan ro med min STORA blå kaffemugg, försöker att vakna till liv med detta livets dryck (kaffe)....TV:n är i full gång på köksväggen. Själva programmet  var slut och nu tog reklamen över, det känns som om dom vill snärja mig i sina garn, jag sitter med öppen mun och stora ögon och går på allt . Nu är det denna gröna multiapparat som jag har fastnat för...OM den håller vad den lovar  så skulle ingen vara gladare än jag åt att äga den.
Bara att slippa hacka lök med rinnande ögon, inte behöva ta fram apparater som kräver el och som tar stor plats...man kan hacka precis allt på en sekund !!Klyftpotatis , i med det bara och ett tryck på locket, fruktsallad på ett kick OCH den ser snygg ut så man kan servera salladen direkt ur den ( Men där går nog gränsen) Men jag inser ju att OM jag skulle skaffa en dylik tingest så är det nog inte lika enkelt som reklamen visar. Men jag är verkligen påverkad !!
Nu visar dom några blå grytor som INGET ALLS kan fastna i...inte ens om man tappar i en bit plast i het gryta ????
Nä ... som vanligt så köper jag nog inget,men imponerad blir jag :))

Vi var inbjudna på konstutställning i dag, men tyvärr så blir vi tvugna att avstå...har fått tillbaka lite huvudvärk så panodil gäller för att må bra. Men vi har fått löfte om att komma precis när det passar oss, så nästa vecka ska vi ta oss till konsthallen en dag.
Jag tar inte risken att förvärra värken , utan jag tar en stilla dag igen och väntar ut skiten.

 Det får ta den tid det tar, stressa har jag slutat med för all framtid...det är ett löfte jag gett mig själv....jag ska säga nej om jag inte orkar olika saker, även kunna säga nej om jag inte VILL vissa saker. Det kan bli svårt , men är nödvändigt...jag måste välja det som jag mår bra av och inte det som passar andra !!!!!!

Men en sak måste vi prioritera nästa vecka, och det är att shoppa lite nya kläder till Bosse....han behöver ett ANTAL nya tröjor bl.a...hade det inte varit för att julruschen startat  i Ullared så hade vi åkt dit. Men jag kan inte tänka mig att tusentals människor just nu. Och Jens totalvägrar att över huvudtaget åka dit ;) Så det får väl bli A6 i stället....
Nähä nu är det dags att ta tag i sitt liv....
Här är den gröna mirakelgrejen som jag fastnat för:)

Och de här grytorna...

Aldrig i livet.....
Ha det bäst !!

4 kommentarer:

  1. Den där förbaskade reklamen, jag blir f...bannad, har fått demonstrerat så många gånger på marknader, jag köper av glatta livet och tror att allt ska bli så enkelt, ha,ha,ha, har en hög i skåpet, omöjligt, demonstranterna har ju gått kurs och tränat till max så dom är så flinka, men jag har lovat mig själv att aldrig mer köpa nått dyligt, så det så.
    Maggis ta det lugnt, du har gått igenom nått stort så du måste ge dig till tåls, vila mer, kramiz :-)

    SvaraRadera
  2. Ska nog lyssna på ditt råd Ulla...jag vert ju innerst inne att det ser enklare ut på TV och när de demonstrerar på marknader. En liten röst sa ju direkt att jag inte skulle gå på detta :) Men visst ser det fantastiskt ut ??
    Ja, jag börjar fatta nu att det inte är blindtarmen som jag opererat....ska nog ta mina två veckor som är kvar av sjukskrivningen till att vila. Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Har har också dreglat över den där gröna men misstänker att den där killen som demonsterar de hårda grönsakerna har gått på gym och tränat upp sina underarmsmuskler !!!

    SvaraRadera
  4. Hahaaaa...säkert har han det Kerstin,det ser ju alldeles för lätt ut...

    SvaraRadera