måndag 8 oktober 2012

Födelsedag

Gomorron.
I dag kom ett födelsedagsbarn hit med färska frallor, sonen som jobbar hos oss nu fyller hela 45 år i dag ???? Hur fasen hänger detta ihop nyss var ju jag 45 år !!! Vi firar honom här i morgon kväll,han var upptagen med annat denna afton. GRATTIS !!

Här går återhämtningen i sakta mak, fick ett litet " återfall" i går kväll...var helt slut och låg hela kvällen. Får skylla mig själv för jag tog mig inte tid att vila nåt under dagen.Men det får bli mer vila i dag i stället, så får vi hoppas på en bättre dag / kväll, har i alla fall fatta att vilan är väldigt viktig. Det känns motigt att inte orka som man vill, och jag erkänner att jag är otålig, är ju van att hålla i allt och fixa det mesta själv. Annars går jag fortfarande i ett lyckorus, glad att allt fungerar så bra med assistenter och tillfrisknande. Alla blommor jag fått står fortfarande lika fina, jag vårdar dom ömt och byter vatten varje dag.

I dag ska jag börja lite smått att ta mig för nånting, då jag tar hand om maten, det blir hemmagjord pyttipanna och ägg.Känns ok att göra det man orkar,tror att det tar ännu längre tid om man bara "såsar". Sen ska jag sätta ett plåster på nästippen och åka till stan , måste ju köpa födelsedagspresent,om ni undrar varför jag ska ha plåster så är det så att just nu har jag en sårskorpa i hela högra näsborren. Ser inte aptitligt ut alls, och allas blickar dras dit det märks :)) Jonna tyckte att jag skulle ta kort på det och lägga ut på Face-book, hmmmm......skulle inte tro detta !!!

Strax kommer Jessicas mamma hit, Bosse hjälper henne med en " datorgrej" blir väl lite fika då också....så denna dagen går nog också..ett steg närmare det vanliga livet, tre veckor kvar på sjukskrivningen nu.

Ha det bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar