fredag 26 oktober 2012

Kväll i huset

Hej !

Är förvisad till köket...nää ingen mat på gång vid denna tid , bara ett gäng hästar som springer på TV:n och jag pallar inte att se på detta. Så jag hamnade här i stället,väntar nu på antingen ett glädjetjut eller ett :
Maggis du kan komma nu , det sket sig "
Dagen har varit fartfylld...med besök från morgon till kväll, Jens kom med frukost frallor...och Jessica kom och jobbade sin sista dag här, Hon gick hit i kylan brrr....

Jag fixade maten som vanligt, gör ju det jag kan och orkar...kycklinggryta i dag och vi blev fem vid bordet för Fredrik var med hit och åt också. Efter maten så spelade vi Quiskampen en stund...riktigt kul och aningen beroendeframkallande ( men jag tycker att TP är roligare )
Fick en hel platta fina "riktiga" ägg av Lennart som har höns , så nu ska här bakas lite gott i helgen...Bosse blev glad för han gillar riktiga ägg som ju ofta kan innehålla två gulor !!

Far o mor hade vågat sig ut och åka bil trots att det kommit en del snö, säger det igen , han är inte dålig gubben :) Jag avstod från att köra nåt i dag ville inte ge mig ut på vägarna,men han vågade !!!
Vi tog en fredagsfika ihop och pratade om ditt o datt ett par timmar.
Snön ligger kvar för nu är det kallt...men jag hoppas att det smälter undan för jag har inte krattat upp ett enda löv än.För ett par dagar sen hade långt ifrån alla löv släppt träden, men så fort kylan kom så dalade de sista ner...så nu finns ingen återvändo.
Har haft en halvdålig ( eller kanske halvbra) dag i dag, huvudvärken har plågat mig lite så panodil har fått hjälpa till att hålla mig upprätt. Så nu blir det nog en bra dag i morgon i stället :))
Nu ska vi kolla på X-Faktor som vi har spelat in...orkar inte med alla reklam-pauser på 4:an...

Ha det bäst !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar