torsdag 18 oktober 2012

Bröllopsdag...

Hej...
Har haft en himla bra dag...inte en endaste värktablett på hela dagen, lyckliga jag !!
Vaknade av att det doftade kaffe i huset, har det så bra de här dagarna av sjukskrivning....Jens fixade frukost som vanligt alltså, har även sovit ca 4 timmar utan avbrott , underbart är ju det .

Jag fixade maten medans Bosse och Jens stack iväg på sjukgymnastik, det blev en god köttsoppa med massor av grönsaker i...och till efterrätt en blåbärspaj ( fick dock lite för mycket blåbär i )och förstås vaniljsås.
Jonna och Fredrik kom också hit och åt...sista dagen vi ser Jonna-Ponna på två veckor, hon åker alldeles ensam till Hawaii i morgon bitti, hon har två kompisar där som hon ska besöka....Sicket äventyr !!

Efter maten åkte vi till mor o far och tog en eftermiddags-fika, hade också med mej en "balja" soppa till dom...vet att dom gillar köttsoppa.

Kom på här att vi har ju för sjuttsingen bröllopsdag i dag...43 år har vi kämpat ihop gubben o jag...men vi hade glömt bort detta båda två...så kan det bli !! Fattar inte att så många år har gått, var tar tiden vägen ?? Har flera vänner som jag vet läser detta som var med och förgyllde vår dag då för 43 år sen....Macko, Britt-Marie, Gunnel, Ing-Marie. Och morbror Bengt som förlovade sig samma dag med sin Majken...Grattis till er :)

Nu ska jag ta mig en frukt och sen en liten gumm-vila.

Ha det bäst !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar