söndag 14 oktober 2012

Sicken natt....

Gässppp...
Sicken natt och sicket återfall i dålig sömn, har alltså vaktat kvarteret stora delar av natten, men det är väl sånt man får räkna med en tid kanske...jag vet ju inget om detta !!
Har varit ur sängen sen kl strax efter 6 !!! Inte klokt nånstans !!

Hoppas nu att det inte kommer att regna alltför mycket i dag, för vi måste bara ta det sista ute i trädgården innan det blir försent...innan man vet ordet av så kommer den första snön. Och då får man ett helsicke i vår , bättre att ta allt nu .Jag kommer att vara med ute...men jag pekar väl mest med HELA handen på vad som ska göras...har ju andra som får betalt för att göra sånt för höge farao !!!

Jag kommer att pyssla en del inne också, känner för det nu och det är väl ett tecken i rätt riktning...men bara lite lätta saker, nåt annat är inte tillåtet ännu. Sätter nog på lite bra musik och tar ett tag i strykhögen, det tycker jag är avkopplande :))

Ska nog svänga ihop nåt gott till måndagsfikat också, det brukar ju gubbarna få och det ska dom ha...får se hur jag känner framåt dagen .

Fisk ska vi ha till middag i dag...det blir torskrygg och till det fänkålssås, som är såå gott + att det är enkelt, kan det bli bättre ??
Bosse har hittat detta recept på Per Morbergs sida ,han gör mycket gott den mannen och jag har nu en hel pärm full med hans mat + lite av Leilas goda bakverk. Jag använder mig en hel del av deras tips...kul med lite nytt på mat / bakfronten....
Nähä nu mot en uppiggande dusch...
Skickar lite god karma till (nästan) alla..

Absolut...
Ha det bäst !!

2 kommentarer:

  1. Godmorgon min vän, att inte få sova ordentligt är verkligen jobbigt,jag har oftast svårt att somna, går gärna ur sängen och sätter mig och löser korsord eller dyl. framåt små timmarna, sen är jag dö på morgonen, men måste ju upp, har ju en morgonpigg gubbe, jag behöver ju inte upp för hans skull, men skäms ju för mig själv att ligga länge.
    Finns det nått ljuvligare än doften av nybakad kaka,då kan man verkligen koppla av, så baka en kaka och njut Maggis, ha en mysig söndag, det ska jag ha med min stickning, kramar, :-)

    SvaraRadera
  2. Vi är nog många som sover illa verkar det som...men på nåt kostigt sätt så orkar man med dagarna ändå. Jag har oxå en oförskämt morgonpigg gubbe....och han behöver ju hjälp upp så att ligga kvar finns ju inte...
    Nu ska jag baka chokladkaka....
    Kram Ulla..

    SvaraRadera