söndag 21 oktober 2012

Storstaden...

Redan söndag.
Ujjjj vad denna helgen gick fort förbi, ibland skenar tiden lite väl mycket i expressfart.
 Gårdagen var vi på utflykt till dottern i Gtbg...packade bilen full och gav oss iväg på morgonkvisten ( Nässjö charks korv MÅSTE man ju bara ha med sig dit) :) Bl a.....
 Det gick bättre än jag trodde att det skulle göra, fasade lite för resan p.g.a att jag har haft lite huvudvärk, men det gick hur bra som helst. Andra sköter ju körandet så jag kan bara koppla av och njuta av färden ( men lite farthållare måste jag vara)!!
Fick god fika när vi kom fram, och Hannes blev glad för en fin kontorsstol som vi hade med till honom....
Sen var vi i stora köpcentret Bäckebol och Malena köpte skor och stövlar till alla tre barnen, jag köpte lite små presenter till dom...lite men välment :)
Blev sen bjudna på supergod middag, härligt att sätta sig och bli serverad...blev lite trött och hamnade i matcoma så soffhörnan såg lockande ut...där satt Vendela och jag och gosade:)
Bosse kollade på travet, och det gick bra idag , han fick alla rätt och ca 3700:- in på kontot...alltid nåt !!

Lille gulleplutten Theo blev helt otröstlig när vi skulle åka hem, han grät o grät så det var inte lätt att bara ge sig iväg. Men jag tror nog att det gick över bara vi åkt, så brukar det ju vara med de små liven.
Var ganska trött när vi kom hem, man är inte riktigt så alert som man trodde, allt måste nog ha sin tid trots allt....

I dag har vi fått målat i gillestugan, Jessica har sytt fina gardiner till köket + satt upp dom åt mig...sen var vi och inhandlade lite plommonfärgade ljus och en grå duk som matchade gardinerna. Så nu är det fint som snus i köket,och jag blev NÖJD på en gång...det brukar jag inte bli.
Nu ska vi och assistenter fika , det måste dom ju ha fika är trevligt :))
Sen ska jag ta och lägga mig en stund , nu infann sig den stora tröttheten, det blir filten över benen och TV-brus i bakgrunden så somnar jag nog en stund. 



Malena fixar maten...
Glad tjej...


Vendela samlar på
 I-Phonefodral...
Theo fick ett nytt
 lego av oss...


Hannes i nya stolen...
Tre nya fodra fick Vendela...

Lite nytt i mitt kök...
Ha det bäst !!

2 kommentarer:

  1. Hållå, hallå, vad trevligt med en liten utflykt, träffa barn och barnbarn är aldrig fel, man blir så varm inombords med dom goa armarna om sin hals, jag har ju så nära till dom små, de stora lever ju sitt eget liv, så dom träffar man ju inte på sina villkor längre, utan man får vänta till dom har tid, jag ska inte klaga, har dom alla runt om mig, skönt att du orkar åka ut lite och andas annan luft, ha det gott min vän, kram

    SvaraRadera
  2. Hallå Ulla...
    Ja det var skönt att komma ut lite i det normala livet,och att träffa sina nära o kära som bor en bit bort.Nu vet jag att jag fixar der mesta igen:)Bara lite återhämtning kvar nu...sen du !!!
    Kram fina du...

    SvaraRadera