måndag 22 oktober 2012

Pust o stön !!
Hemma igen efter en lång dag på språng. Uppstigning extra tidigt som alltid på måndagar,fixa fika till gubbarna hjälptes Jens o jag åt med.
Medans dom smorde kråset så uträttade jag lite ärenden, var på Lotsen med papper till F-kassan Bl.a....köade på Apoteket som tur var så kom Barbros trevliga syster Britt och pratade en stund medans jag väntade. Ändrade tid hos min frisör (för andra gången ,jobbig kund).
 Sen vid ½12 tiden drog vi iväg till Jkpg, och där blev det till att ränna runt i affärer i tre timmar...då gick benen minsann, det var enkelt när Jens var med och drog rullisen. Handlade mat på Willys, ett besök på El giganten, sen IKEA...där träffade vi Laila o Göran.
Nu var vi hungriga så det blev ett besök på Dragon, Bosse o Jens åt Snitzel jag åt bakpotatis med skinkröra....jag var mest nöjd, mitt var jättegott!
Fortsatte att shoppa, nu blev det ett par nya kängor till mig (äntligen) som jag har letat...Bosse handlade öl, jaha så var vi nöjda igen båda två...vi har alla våra böjelser:))

Nu är vi hemma igen, och jag är inte alls så trött som jag trodde att jag skulle vara...har plockat in allt vi handlade ett jäkla trökjobb,men jag v ill helst göra det sjäklv ändå.
Strax ska vi få upp tapeten i gillestugan + spika upp de nya konstverken som vi köpte på IKEA....det kommer att bli ombonat sen tror jag .
Ringde "min" sköterska i Eksjö och hörde mig för om det här med influensa-spruta, hon rådde mig på det bestämdaste att ta den...trodde att jag var så pass renorverad nu att jag skulle anses som pånyttfödd. Men ack vad jag bedrog mig, här tillhör man visst riskgruppen ändå...ja,ja bara att göra som hon säger och lita på att hon vet bäst !!!


Shopping-Mekka IKEA
Min mat ser inte god ut
..men det var den


Väggdekoration som ska
 bli en blomranka
Mina nya kängor..


Detalj på min köksgardin,
jag och Maria Montazami...
Ha det bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar