lördag 27 oktober 2012

½ 11 blev ½ 12....

Hej !

Det blev kväller fort i dag, vi ställer alltid om alla klockor på kvällen inna vi lägger oss , har en del fortfarande som inte ställer om sig själva. Och vips så var ju kl nu då halv 12 !!!
Men trötta är vi ju då rakt inte än så vi stannar allt uppe lite till ( nattugglor)
Vi har kollat på " Så mycket bättre " gillar det programmet , dom lyckas alltid med att få till en bra ( salig) blandning av artister...och denna afton var det underhållande...ingen Lahle eller September ännu men det kommer nog...September heter ju numera sitt riktiga namn, och hennes senaste hit går varm här...underbar låt och underbar artist.
Nåt mer som är underbart är att jag haft en sån skön dag, kommer inte ihåg när jag mådde så här bra sist...KAN det verkligen ha vänt nu??? vågar inte tänka tanken ens ! Inga värktabletter, har inte vilat alls,haft ork till en hel del...känt lust att göra saker som känts tunga ett tag...och även om morgondagen inte blir lika bra så är jag glad åt denna dagen ;)

Kallt är det dock fortfarande och snön ligger kvar ett tag till...hoppas att den försvinner så jag får upp mina attans löv !!!
Vet att dom kan ligga kvar och bli näring..men nu är det så att jag vill ha bort de allra största....och dom kommer faktiskt från två grannars körsbärsträd....Men nu har dom hamnat hos mig så då får jag ta upp dom !!

Nu ska jag spela lite " Quizkamp" det är så himla kul...farligt att börja med.

Ha det bäst !!
Ser  att jag vänt på det här med att ändra tiden...såklart ska vi ställa tillbaka klockorna....vi får ju en timma extra nu gubevars !!
Och det är ju samma visa varje år ...framåt eller bakåt ??
Det roliga i kråksången är att jag ändrade klockan på köksväggen helt RÄTT och ändå skrev jag fel här....Vad fasen ska jag skylla på ?? Lite demens som sakta kryper på kanske ...


1 kommentar:

  1. Du får väl göra som en i SK-folket föreslog. Flytta klockan 1 timme framåt samt 2 timmar bakåt.

    SvaraRadera